понеділок, 4 вересня 2017 р.

Ситуація успіху  у молодших школярів
Ситуація успіху — це суб'єктивний психічний стан задоволення наслідком фізичної або моральної напру­ги виконавця справи, творця явища.
Головна мета діяльності вчителя — створити си­туацію успіху для розвитку особистості дитини, дати можливість кожному вихованцю відчути радість дося­гнення успіху, усвідомлення своїх здібностей, віри у власні сили.
 Завдання педагога — допомогти особистості ди­тини зрости в успіху, дати відчути радість від здолання труднощів, переконати, що задарма в житті нічого не дається, скрізь необхідно докласти зусиль. І успіх буде еквівалентним витраченим зусиллям.
Педагогічна технологія "Створення ситуації успіху" допомагає долати труднощі, включає створення різно­манітних видів радості, використання прийомів, за до­помогою яких розгортається робота з різними кате­горіями учнів.
Основні прийоми педагогічної технології "Створення ситуації успіху


"Невтручання" — максимальне надання самостійності у вирішенні проблеми.
 "Холодний душ" — учителю не слід поспішати з поліпшенням оцінок, він не тільки не "поливає бальза­мом" зачеплене самолюбство, але й трохи "підсипає солі" (за А.С.Макаренком).
 "Гидке каченя" — прийом для "зневірених" учнів. Важливо вчасно побачити їхні позитивні якості, ство­рити всі можливі умови для тих, кому так необхідно, щоб хтось повірив у них, допоміг удосконалитися.
  "Емоційне заохочення" у тому, щоб уселити в дитину віру в себе, похвалити за будь-що, навіть незначне; усмішкою, поглядом дати зро­зуміти учню, що серце, душа вчителя розкриті для нього.
"Невтручання" — максимальне надання самостійності у вирішенні проблеми.
 "Холодний душ" — учителю не слід поспішати з поліпшенням оцінок, він не тільки не "поливає бальза­мом" зачеплене самолюбство, але й трохи "підсипає солі" (за А.С.Макаренком).
 "Гидке каченя" — прийом для "зневірених" учнів. Важливо вчасно побачити їхні позитивні якості, ство­рити всі можливі умови для тих, кому так необхідно, щоб хтось повірив у них, допоміг удосконалитися.
  "Емоційне заохочення" у тому, щоб уселити в дитину віру в себе, похвалити за будь-що, навіть незначне; усмішкою, поглядом дати зро­зуміти учню, що серце, душа вчителя розкриті для нього.
"Допомога друга" — це вчасна допомога як з бо­ку викладача, так і з боку учнів, що підтримує прагнен­ня дитини стати на ноги, уселяє в неї впевненість у власні сили, у спроможність здолати труднощі.
"Еврика" є прагнення вчителя активізувати учнів нехай на маленьке, але власне відкриття відомих фактів, що спонукає їх мислити, відкривати для себе нове, розкривати красу процесу пізнання.
 "Навмисна помилка" активізує увагу учнів. Його рекомендується використовувати при пе­ревірці знань.

Оцінка надзвичайно важливий елемент уроку
Усний коментар педагога здатний пом’якшити гіркоту, підбадьорити, дати надію,  викликати почуття співпереживання. Емоційна підключеність до успіхів та невдач
                                    Так!
Який я радий!                                                                                                                          Я такий розстроєний, убитий, засмучений, розгублений…                                                    Як же ти мене здивував!                                                                                                       Я знаю, що ти можеш більше.                                                                                               Я в тобі не сумніваюсь.                                                                                                               Ти просто золото.                                                                                                                     Ти сам себе не знав.( Інтонація, жести, погляди
Ні!
Скільки можна повторювати?                                                                                             Я вже сто разів казав!                                                                                                                        Що з тебе візьмеш?                                                                                                              Тобі нічого робити?                                                                                                                   Якщо ти продовжуватимеш в такому ж дусі, то…                                                         Слухай краще, як відповідає твій друг!

Очікувані результати
Велика кількість завдань, швидкий зворотній зв'язок, похвала;                  рівень труднощів гарантує високий рівень успіху;                                            2) Багато можливостей та очікування схвалення під час відповіді на поставлене запитання;                                                                                                                              3) Увага приділяється доти, поки учень не відповість;                                       4) Спеціальна подяка за гарну відповідь;                                                                   5) Матеріал розбирається докладно;                                                                     6) Учитель проявляє зацікавленість в успіхах учнів;                                            7) Учитель розповідає учневі про значущість досягнутих результатів;                                                                                                                8) Учитель робить порівняння колишніх та теперішніх теперешніх досягнень учнів;                                                                                                             9) Заохочує учнів відповідно до затрачених зусиль;                                              10) Заохочує виявлення цікавості до нової роботи, коли попереднє завдання виконано


Немає коментарів:

Дописати коментар