Природознавство
За підручником:
О.В. Тагліна, Г.Ж. Іванова
Природознавство: підручн. для 4 кл. - Х. : Видавництво «Ранок», 2015 р.
Природознавство. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, 1
– 4 класи
(-К.,
Видавничий дім
«Освіта, 2016р.)
68 годин на рік ( 2 год на тиждень)
№
з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Прим
|
|
Всесвіт і Сонячна система
|
|
|
1
|
Взаємозв’язки у природі. Уявлення давніх людей про
Землю й Всесвіт.с.4 – 8 з.1 - 3
|
|
|
2
|
Склад Сонячної системи: Сонце, великі та карликові планети, малі тіла. Сонце – зірка, центральне тіло Сонячної
системи. с.9 - 11 з. 4 – 5
|
|
|
3
|
Планети та інші космічні тіла Сонячної системи. с.15
– 17 з. 6
|
|
|
4
|
Земля – планета Сонячної системи. Вплив Сонця на різноманітність природи
Землі. Теплові пояси. Добовий та річний рух Землі. с. 18 – 21 з. 7
|
|
|
5
|
Місяць – природний супутник Землі. с. 22 – 25 з. 8
|
|
|
6
|
Сузір’я. Велика та Мала Ведмедиця. Полярна Зоря. с.26 – 29 з. 9 – 10
|
|
|
7
|
Молочний шлях – наша Галактика. с.30 – 32
з. 11- 12
|
|
|
8
|
Сучасні уявлення про всесвіт. с. 33 – 38 з. 13
|
|
|
9
|
Навчальний
проект «Мандрівка просторами Всесвіту, про яку ти мрієш», «Сестра землі» ( про
Венеру) с. 39 – 40 з. 14
|
|
|
10
|
Перевірна
робота 1 за темою «Всесвіт і
Сонячна система»(комбінована)
|
|
|
|
План і карта
|
|
|
11
|
Горизонт, сторони горизонту. с. 41 – 44 з. 15 – 16
|
|
|
12
|
Орієнтування на місцевості за Сонцем, компасом, місцевими ознаками . с.
45 – 47 з. 17
|
|
|
13
|
Екскурсія. Визначення сторін горизонту за Сонцем, компасом,
місцевими ознаками.
|
|
|
14
|
Зображення місцевості на плані, умовні знаки. с. 48
– 50 з. 18
Практична робота «Читання
плану місцевості»
|
|
|
15
|
Масштаб. с.51 – 52 з. 19
|
|
|
16
|
Географічна карта, умовні знаки на карті. с. 53 – 56 з. 19
|
|
|
17
|
Робота з планом і картою. с. 57 – 58 Практична робота «Читання карти.
Порівняння плану та карти»
|
|
|
18
|
Перевірна робота 2 з теми «План
і карта» (тестова)
|
|
|
|
Природа материків і океанів
|
|
|
19
|
Населення Землі. Розселення людей на землі. Чисельність населення та її
зміни. Умови життя на Землі.
с. 61 – 62 з. 20
|
|
|
20
|
Материки та океани на географічних картах с. 63 – 64 з.21 – 22 Практична робота «Читання карти світу»
|
|
|
21
|
Океани. Особливості природи Тихого, Атлантичного, індійського та Північно
-Льодовитого океанів. с. 65 –66 з.23 24
|
|
|
22
|
Особливості природи Тихого океану. с. 67 – 68 з. 25 – 26
|
|
|
23
|
Особливості природи Атлантичного та Індійського океанів. с. 69 – 71 з. 27
|
|
|
24
|
Особливості природи Північно – Льодовитого океанів. с. 72 – 74 з. 28
|
|
|
25
|
Особливості природи материків Землі. Євразія.
Європа. с. 75 – 77 з. 29
|
|
|
26
|
Особливості природи материків Землі. Європа. с.78 – 80 з. 30
|
|
|
27
|
Особливості природи материків Землі. Європа. с.81 – 83 з. 30
|
|
|
28
|
Особливості природи материків Землі. Євразія. Азія. с. 84 – 88 з. 31
|
|
|
29
|
Особливості природи материків Землі. Азія. с.89 – 91 з. 32
|
|
|
30
|
Навчальний
проект «Ми живемо в Євразії»
|
|
|
31
|
Перевірна робота
3
з теми «Природа материків (Євразія) і
океанів»(комбінована)
|
|
|
32
|
Особливості природи материків Землі. Африка. с.92 – 96 з. 33 – 34
|
|
|
33
|
Особливості природи материків Землі. Африка. с.
97 - 99
|
|
|
34
|
Особливості природи материків Землі. Північна
Америка. с. 100 – 103 з. 35
|
|
|
35
|
Особливості природи материків Землі. Північна
Америка. с.104 – 106 з. 35
|
|
|
36
|
Особливості природи материків Землі. Південна
Америка. с. 107 – 111 з. 36 – 37
|
|
|
37
|
Особливості природи материків Землі. Південна
Америка. с. 112 – 113
|
|
|
38
|
Особливості природи материків Землі. Австралія. с. 114 - 116 з. 38 –
39
|
|
|
39
|
Особливості природи материків Землі. Антарктида. с. 117 – 119 з. 40 Практична робота « Позначення на
контурній карті назв материків і океанів»
|
|
|
40
|
Навчальний
проект «Такі різні Америки»
|
|
|
41
|
Перевірна робота 4 з теми «Природа материків і океанів»(тестова)
|
|
|
|
Природа України
|
|
|
42
|
Україна на карті світу. Карта України. с.
120 – 122 з. 41
Практична робота «Позначення
на контурну карту столиці та міст України»
|
|
|
43
|
Форми земної поверхні. Рівнини і гори в Україні і в
рідному краї. с. 123 – 125 з. 42
|
|
|
44
|
Практична робота «Позначення на контурній карті основних форм земної
поверхні» с. 43
|
|
|
45
|
Корисні копалини України. с. 126 – 127 з. 44
|
|
|
46
|
Водойми України, їхнє використання та значення.
Природні та штучні водойми (річки, озера, ставки,водосховища, болота, моря,
джерела). с. 128 – 130 з. 45 – 46
|
|
|
47
|
Рівнинні та гірські річки. Будова річки.
с.131 – 132 з. 47
|
|
|
48
|
Чорне та Азовське моря. с. 133 –
134 з. 48
|
|
|
49
|
Використання і охорона природних багатств водойм. Практична робота «Позначення на
контурній карті водойм України». с. 135 – 137 з. 49
|
|
|
50
|
Ґрунти України. Охорона ґрунтів. с. 138 – 139 з. 50
|
|
|
51
|
Перевірна робота 5 з теми «Природа
України» (комбінована)
|
|
|
52
|
Природні зони України. Карта природних зон України. с. 140 – 141 з. 51
|
|
|
53
|
Мішані ліси (Полісся): розташування, погода, форми земної поверхні,
водойми, корисні копалини, ґрунти. с. 142- 143 з. 52
|
|
|
54
|
Мішані ліси (Полісся): рослинний та тваринний світ. с.144 – 145 з. 53
|
|
|
55
|
Мішані ліси (Полісся): заповідні території та охорона природи. Залежність
діяльності людини від природних умов. с. 146 – 147
|
|
|
56
|
Лісостеп: розташування, погода, форми земної поверхні, водойми, корисні
копалини, ґрунти. с. 148 – 149 з. 54
|
|
|
57
|
Лісостеп:: рослинний та тваринний світ. Рослини й тварини, занесені до
Червоної книги України. с.150
- 151 з. 55
|
|
|
58
|
Лісостеп: охорона природи, залежність діяльності людини від природних
умов. с. 152- 153
|
|
|
59
|
Степ: розташування, погода, форми земної поверхні, водойми, корисні
копалини, ґрунти. с. 154 – 155 з. 56
|
|
|
60
|
Степ: рослинний та тваринний світ. Рослини й тварини, занесені до
Червоної книги України. с. 156 – 157
з. 57
|
|
|
61
|
Степ: заповідні території та охорона природи. Залежність діяльності
людини від природних умов. с. 158 –
160
|
|
|
62
|
Гори. Карпатські та Кримські гори: розташування, погода, форми земної
поверхні, водойми, корисні копалини, ґрунти. с. 161 – 163 з.58 – 59
|
|
|
63
|
Карпатські та Кримські гори: рослинний та тваринний світ. Рослини й
тварини, занесені до Червоної книги України. с. 164 – 166 з. 60
|
|
|
64
|
Карпатські та Кримські гори: охорона природи, залежність діяльності
людини від природних умов. с. 167 – 168 з. 61 – 62
|
|
|
65
|
Перевірна робота з теми «Природа України» (тестова)
|
|
|
66
|
Навчальний проект (дослідницький) «Добра справа для природи» с. 169 – 170
|
|
|
67
|
Екскурсія «Ознайомлення з формами рельєфу, водоймами, рослинним та тваринним
світом, ґрунтами рідного краю»
|
|
|
68
|
Підсумковий урок за рік.
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар