неділя, 3 вересня 2017 р.

Українська мова
За підручником: Вашуленко М С., Мельничайко О.І., Дубовик С.Г.  Українська мова: підручн. для 4 кл. - К. : Видавничий дім «Освіта», 2016р.

 Українська мова.  Навчальна програма для  загальноосвітніх навчальних закладів, 1 – 4 класи
(-К., Видавничий дім «Освіта,  2016р.)

119 годин на рік
 (3.5 год на тиждень – 3 год української мови щотижня та 1 год  - УРЗМ кожний другий навчальний  тиждень( через тиждень)





Зведений перелік перевірних робіт в 4 класі

Вид перевірки
4 клас
І сем.
ІІ сем.
Списування
1
1
Диктант
1
2
Перевірка мовних знань і вмінь
1
2
Письмовий переказ
1
Діалог (усно або письмово)
1
-          
Підсумкова контрольна робота/ Державна
підсумкова атестація
-
1
Загальна кількість перевірок  за семестр
5
6

п/п
Тема уроку
Дата


Мова і мовлення


1
 Мова – жива скарбниця історії народу. впр. 1-7


2
Неперервне поповнення словникового складу мови. Старі й нові слова в мові. Усне і писемне мовлення. впр.8-11


3
Культура мовлення і спілкування в різних мовленнєвих ситуаціях. впр. 12 - 17



Текст


4
Закріплення поняття про будову текстів  різних типів (опис, розповідь, есе). Тема і мета висло­влювання. Заголовок    впр. 18—20


5
Визначення теми висловлювання, формулювання основної думки.  впр. 21-24


6
Знаходження та інтонаційне виділення у реченнях тексту (монологічного і діалогічного) слів, найважливіших для висловлення думки. Спостереження над засобами зв’язку речень у тексті. Лексичні засоби для зв’язку речень у тексті. впр.25 - 28


7
Поділ тексту на частини, складання плану з допомогою вчителя та самостійно. Спостереження за роллю абзаців. впр.29 - 32


8
Розвиток зв’язного мовлення 1. Твір – розповідь за темою «Яскраві краплини літніх канікул»


9
Спостереження за найголовнішими ознаками есе. Ознайомлення з жанром есе.


10
Особливості змісту та побудови тексту-міркування. Скла­дання тексту-міркування за поданим твердженням, дока­зом (доведенням) і висновком. впр. 33-36


11
Особливості текстів-описів. Мета цих текстів. Складання тексту-опису людини.  впр. 37-41


12
Вправи на порівняння художнього і науково-популярного описів. впр. 42 - 45
Навчальна робота. Письмовий переказ «Лелеки»


13
Вправляння у написанні замітки до стінгазети, листа.   впр.46 - 49


14
Перевірна робота. Письмовий переказ 1. «Як здивувався Мурко» (70 – 90 слів)



Речення


15
Аналіз перевірної роботи.   Повторення й узагальнення вивченого про види речень за метою висловлювання, про головні і другорядні члени речення.  впр. 50-53


16
Розвиток  зв 'язного мовлення 2. Докладний переказ тексту «Ромашки»


17
Основа речення. Встановлення зв’язку слів у реченнях: виділення головних і другорядних членів. Визначення, за допомогою чого зв’язуються слова (за допомогою закінчень і прийменників, тільки закінчень)  впр. 54-57


18
 Поширення речень словами та словосполученнями. Складання речень за зразком, за схемою. Відновлення змісту деформованих речень.  впр. 58-62
 Навчальна робота.  Діалог ( теми для діалогу: «У книжковому магазині», «Мої канікули», «Розмова по телефону(виклик лікаря )», «Будяк і Троянда», «Соловейко і Черемха», «Світ професій»)


19
Поняття про однорідні члени речення. Головні і другорядні однорідні члени речення. Спостереження за вживанням речень з однорідними членами в тексті. Кома при однорідних членах речення.    впр. 63-65


20
 Поєднання однорідних членів за допомогою інтонації, сполучників. Інтонація перелічування та протиставлення.впр.66-69
Перевірна робота.  Діалог по 5- 6 реплік ( теми для діалогу: «У книжковому магазині», «Мої канікули», «Розмова по телефону(виклик лікаря )», «Будяк і Троянда», «Соловейко і Черемха», «Світ професій»)


21
Закріплення знань про однорідні члени речення. Складання речень з однорідними членами, поширення їх залежними словами. Граматичні питання до однорідних членів речення. Узагаль­нення знань і вмінь учнів із розділу «Речення»   впр. 70-73
Перевірна робота.  Діалог( теми для діалогу: ««У книжковому магазині», «Мої канікули», «Розмова по телефону(виклик лікаря )», «Будяк і Троянда», «Соловейко і Черемха», «Світ професій»)


22
Розвиток  зв'язного мовлення 3.  Складання твору на основі власних спостережень «Краса осіннього парку»



Слово. Значення слова. Частини мови


23
Повторення й узагальнення знань і вмінь учнів про: лексичне значення слова впр. 74-78


24
Повторення й узагальнення знань і вмінь учнів про: морфемну будову слова; розрізнення слів, що належать до гнізда спільнокореневих, і форм одного з таких слів. впр. 79-83


25
 Спостереження за словами, що відповідають на питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? скільки? котрий? котра? котре? котрі? де? коли? як?, а також за службовими словами, до яких не можна поставити питання (і, та, на,але ) впр. 84-86




Іменник


26
Повторення вивченого про іменник. Ознаки іменника як частини мови. Розширення уявлень про лексичне значення іменника (слова з абстрактним значенням:  радість, сум, сміливість)   впр. 87-91


27
Іменники-синоніми, іменники-антоніми, багатозначність окремих іменників. Вживання іменників у прямому і переносному значеннях. Спостереження за точним і влучним вживанням з ряду синонімів тих слів, які найбільше відповідають змістові. впр. 92-96


28
Рід іменників. Віднесення іменника до одного з родів. Змінювання іменників за числами. впр. 97- 99


29
Відмінювання іменників. Формування умінь ставити іменники в початкову форму.  впр. 100-106


30
Розвиток  зв'язного мовлення 4.  Складання письмового твору – опису  за  картиною К. Білокур «Соняшники»


31
Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінчення­ми. Редагування тексту впр. 107-110
Навчальна робота. Списування «Лісові санітари»


32.
Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках різ­ного роду в давальному і місцевому відмінках однини.  впр. 111-115


33
Перевірна робота ( як окремий вид роботи).
Списування 1 «Київ»


34
Чергування голосних (о), (е) з (і)  у коренях іменників жіночого та чо­ловічого роду в однині з основою на приголосний.   впр. 116—120


35
Закінчення іменників жіночого роду на –а в родовому відмінку однини з основою на твердий і м’який приголосний та на [ж, ч, ш]. впр. 121-124


36
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини.   впр. 125-128


37
Правопис закінчень іменників жіночого і чоловічого роду в орудному відмінку однинивпр. 129—133


38
Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на — р в орудному відмінку однини.  впр. 134-136


39
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в даваль­ному і місцевому відмінках однини.   впр. 137-140


40
Розвиток  зв'язного мовлення 5.  Переказ тексту «оОсінь за вікном чарівну казку пише»


41
Правопис закінчень іменників у множині. Таблиця відмі­нювання іменників у множині.  впр. 141-146  
Навчальна робота «Іменник»


42
 Розвиток умінь правильно використовувати прийменники з іменниками в різних відмінках. Засвоєння літературних форм іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по.   впр. 147-150


43
 Перевірна робота ( тестова робота). Перевірка мовних знань, умінь і навичок  1 «Іменник»



Прикметник


44
Аналіз перевірної роботи. Розвиток умінь упізнавати прикметники в тексті, спостереження за їх роллю у мовленні.  впр. 151-154


45
Розвиток  зв'язного мовлення 6. Твір – роздум «Пташка красна пір’ям, а людина – добрими справами»


46
Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми та
багато­значні прикметники. Пряме і переносне значення прикме­тників. впр. 155-159


47
Спостереження за вживанням прикметників у текстах різних стилів: художньому і науковому (без термінів). впр. 160-162


48
Вправи на доцільне використання прикметників у мовленні. Спостереження за виражальними можливостями прикмет-ників-антонімів у народних прислів'ях . впр. 163-167


49
Порівняння прикметників та іменників. Зв'язок прикмет­ників з іменниками в реченні. впр. 168-170


50
Змінювання прикметників за родами та числами у сполученні з іменниками. Родові закінчення прикметників. Розрізнення роду і числа прикметників у сполученнях з іменниками  впр. 171-173


51
Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками (таблиця відмінювання) в однині та множині. Зіставлення закінчень прикметників з основою на твердий та м’який приголосний в однині і множині.  впр. 174-178


52.
Визначення   відмінків   прикметників  у  реченні. Граматичне питання до прикметника у сполученні з іменником. впр. 179-181


53
Вправи на визначення відмінка прикметників ( у реченнях) за закінченням та відмінком іменника.  впр. 182-186


54
Вимова і написання найуживаніших прикметників на -ський, -цький, -зький. впр. 187-191


55
Уживання ь перед закінченнями прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини впр. 192-195


56
Розвиток  зв 'язного мовлення 7. Складання текстів письмових привітань.


57.
Вживання   прикметників   для   всебічної  характеристики предметів.  впр. 196-201


58
Форми давального і місцевого відмінків однини. впр. 202—205)


59
Розвитку зв 'язного мовлення 8. Складання казки за поданим планом і опорними словами «Горобина та ялина в зимовому лісі»


60
Відмінювання прикметників у множині. впр. 206-209 Навчальна робота.  Диктант  «У зимовому лісі»


61
Вживання різних відмінкових форм  прикметників у
мно­жині. Закінчення у називному відмінку множини (вимова та правопис). впр. 210-212


62
Комбінована перевірна робота( диктант із тестовими завданнями з мовної теми не пов’язаними зі змістом тексту) Диктант 1 «Клен»  (25 - 30 слів)


63
Аналіз перевірної роботи.  Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів із розділу «Прикметник»  впр. 213-215


64.
Розвиток зв’язного мовлення 9. Переказ тексту «Джерельце взимку»




ІІ семестр
Числівник


65
Загальне уявлення про числівник як частину мови. Вимова і правопис найуживаніших числівників, уживання їх у мовленні. впр. 216-219


66
Практичне засвоєння вимовляння і письма та відмінкових форм окремих числівників (11, 14, 16, 50, 60, 70, 80, 1000). впр. 220—223


67
Питання до кількісних і порядкóвих числівників.
 впр. 224-226


68.
Словесні формули на означення показників часу протягом доби. впр. 227-230


69
Розвиток зв’язного мовлення 10.  Детальний переказ тексту з творчим завданням.



Займенник


70
Поняття про займенник як частину мови. Спостереження за роллю різних займенників у тексті. впр. 231-234


71
Особові займенники. Уживання особових займенників в текстах. впр. 235-239


72
Займенники 1-3-ої особи однини і множини. Їх значення, синтаксична роль. впр. 240-243


73.
Відмінювання особових займенників.  впр. 244-250


74
Уживання займенників з прийменниками. впр. 251-255
Навчальна робота  «Числівник. Займенник»


75
Розвиток зв’язного мовлення 11.  Складання тексту – міркування на основі прочитаного оповідання В. Сухомлинського «Співуча пір’їна»


76
Побудова сполучень слів і речень із займенниками в різних формах. Вправи на використання займенників для зв’язку речень у текстах. Удосконалення текстів, шляхом використання займенників замість лексичних повторів. впр. 256-260


77
Перевірна робота ( тестова робота)
Перевірка мовних знань, умінь і навичок  1 «Числівник. Займенник»



Дієслово


78
Аналіз перевірної роботи. Повторення вивченого про дієслово (питання, значення, роль у реченні, зв’язок з іменниками). впр. 261—264


79
Узагальнення і розширення уявлень про лексичне значення дієслів. Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми, багатозначні дієслова. Вживання дієслів у прямому і переносному значеннях.впр. 265-269


80
Побудова речень з однорідними присудками. впр. 270-274


81
Спостереження за роллю дієслів у текстах розповідного та описового характеру. впр. 275-278


82
Розвиток зв 'язного мовлення 12.  Стислий переказ тексту.


83
Неозначена форма дієслова (початкова форма). впр. 279 - 281


84
Спостереження за вживанням дієслів неозначеної форми у приказках і прислів’ях, порадах, інструкціях. 
Побудова порад, інструкцій.
 впр. 279-281


85
Змінювання дієслів за часами. Складання речень із різни­ми  часовими  формами  дієслів.  впр. 282-285
Навчальна робота. Диктант «Де раки зимують»


86
Змінювання дієслів за числами.  впр. 286—289


87
Перевірна робота ( диктант із тестовими завданнями з мовної теми не пов’язаними зі змістом тексту).
Диктант 1 «На весні» ( 25 - 30 слів)


88
Дієслова теперішнього часу. Змінювання дієслів
 теперіш­нього часу за особами й числами. впр. 290-294


89
Дієслова майбутнього часу. Змінювання дієслів
майбут­нього часу за особами і числами. впр. 295-298


90
Розвиток  зв 'язного мовлення 13.  Докладний переказ тексту за планом


91
Правопис особових закінчень дієслів. Правопис особових закінчень дієслів 1-ої особи теперішнього і майбутнього часу. впр. 299-301


92
Правопис особових закінчень дієслів 2-ої особи
теперіш­нього і майбутнього часу.  впр. 302-305


93
Правопис особових закінчень дієслів 3-ої особи
теперіш­нього і майбутнього часу.  впр. 306-309


94
Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів минулого ча­су за числами та родами в однині.  впр. 310—314


95
Дієслова на -ся (літературна вимова і правопис). Спостереження за значенням дієслів на -ся у тексті. Утворення (за зразком) різних форм дієслів на -ся і вживання їх у реченнях, мовленні.впр.315-318
Навчальна робота «Дієслово»


96
Розбір дієслова як частини мови. Узагальнення і система­тизація знань і вмінь із розділу «Дієслово» . впр. 319-321


97
Перевірна робота ( тестова робота).
Перевірка мовних знань, умінь і навичок 2 «Дієслово»



Прислівник


98
Аналіз перевірної роботи.  Поняття про прислівник як частину мови (значення, питання, роль у реченні, зв’язок з дієсловами). Незмінюваність – основна граматична ознака прислівників.  впр. 322-324


99
Розвиток  зв'язного мовлення 14. Стислий письмовий переказ оповідання В. Сухомлинського «Усмішка»


100
Роль прислівників-синонімів у мовленні. Складання письмової розповіді про веселку.  впр. 325-327


101
Роль прислівників-антонімів у мовленні.  впр. 338-331 Навчальна робота. Списування  «Семигори»


102
Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками. впр. 331-334


103
Роль однорідних членів речення, виражених прислівниками.            впр. 335-337
Перевірна робота( як окремий вид роботи).
Списування 1. «Грайливий вітер»


104
Роль прислівників у художніх та нуково-популярних текстах.  впр. 338-340


105
Розвиток  зв 'язного мовлення 15.  Складання тексту есе «Що таке доброта»


106
Правопис найуживаніших прислівників. Робота з афоризмами і народними прикметами.  впр. 341-345
Навчальна робота. Диктант « Білка»


107
Порівняльна характеристика прислівників з іншими частинами мови. Узагальнення і система­тизація знань і вмінь із розділу «Прислівник» .  впр. 346-350


  108
 Комбінована перевірна робота( диктант із тестовими завданнями з мовної теми не пов’язаними зі змістом тексту)  
Диктант 2 «Наш хліб»



Повторення вивченого в 1-4 класах


109
Аналіз перевірної роботи. Повторення вивченого про текст, основну думку тексту, заголовок. впр. 351 - 353


110
Повторення вивченого про звуки мовлення, позначення їх буквами. Звуко-буквений аналіз слів.  впр. 354-358


111
Розвиток  зв'язного мовлення 16.  Розповідь із обґрунтуванням власної думки. «Мій улюблений телевізійний проект»


112
Повторення вивченого про спільнокореневі слова,  будову слів.  впр.  359-362


113
Повторення вивченого про спільнокореневі слова,  будову слів. Впр. 363 - 366


114
Повторення вивченого про частини мови. Розбір речень за частинами мови . впр. 367 - 373


115
Повторення вивченого про частини мови. Розбір речень за частинами мови .  впр. 374 - 378


116
Підсумкова контрольна робота/ Державна
підсумкова атестація


117
Аналіз перевірних робіт. Повторення вивченого про
функ­ціональне значення в мовленні різних частин мови.
 впр. 379 - 381


118
Розвиток  зв'язного мовлення 17.  Текст-есе «Чому мені подобається власне імя»


119
Скла­дання усної розповіді про літні канікули. Підсумок за рік.


     








Немає коментарів:

Дописати коментар