Українська мова
За підручником: Вашуленко М С., Мельничайко О.І.,
Дубовик С.Г. Українська мова: підручн.
для 4 кл. - К. : Видавничий дім «Освіта», 2016р.
Українська мова. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, 1
– 4 класи
(-К.,
Видавничий дім
«Освіта, 2016р.)
119 годин на рік
(3.5 год на тиждень – 3 год
української мови щотижня та 1 год - УРЗМ
кожний другий навчальний тиждень( через
тиждень)
Зведений перелік перевірних робіт в 4 класі
Вид перевірки
|
4 клас
|
|
І сем.
|
ІІ сем.
|
|
Списування
|
1
|
1
|
Диктант
|
1
|
2
|
Перевірка мовних знань
і вмінь
|
1
|
2
|
Письмовий переказ
|
1
|
–
|
Діалог (усно або письмово)
|
1
|
-
|
Підсумкова
контрольна робота/ Державна
підсумкова
атестація
|
-
|
1
|
Загальна кількість перевірок за семестр
|
5
|
6
|
№
п/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
|
|
Мова і мовлення
|
|
|
1
|
Мова
– жива скарбниця історії народу. впр.
1-7
|
|
|
2
|
Неперервне
поповнення словникового складу мови. Старі й нові слова в мові. Усне і писемне мовлення. впр.8-11
|
|
|
3
|
Культура мовлення і спілкування в
різних мовленнєвих ситуаціях. впр. 12 - 17
|
|
|
|
Текст
|
|
|
4
|
Закріплення поняття про
будову текстів різних типів (опис, розповідь, есе). Тема і мета висловлювання. Заголовок впр.
18—20
|
|
|
5
|
Визначення теми висловлювання, формулювання
основної думки. впр. 21-24
|
|
|
6
|
Знаходження та інтонаційне виділення у
реченнях тексту (монологічного і діалогічного) слів, найважливіших для
висловлення думки. Спостереження над засобами зв’язку речень у тексті.
Лексичні засоби для зв’язку речень у тексті. впр.25 - 28
|
|
|
7
|
Поділ тексту на частини, складання
плану з допомогою вчителя та самостійно. Спостереження за роллю абзаців. впр.29 - 32
|
|
|
8
|
Розвиток зв’язного мовлення 1. Твір – розповідь за темою «Яскраві краплини
літніх канікул»
|
|
|
9
|
Спостереження за найголовнішими
ознаками есе. Ознайомлення з жанром есе.
|
|
|
10
|
Особливості
змісту та побудови тексту-міркування. Складання тексту-міркування за поданим твердженням, доказом
(доведенням) і висновком. впр. 33-36
|
|
|
11
|
Особливості текстів-описів.
Мета цих текстів. Складання тексту-опису
людини. впр. 37-41
|
|
|
12
|
Вправи на порівняння художнього і
науково-популярного описів. впр. 42 - 45
Навчальна робота. Письмовий переказ «Лелеки»
|
|
|
13
|
Вправляння
у написанні замітки до стінгазети, листа. впр.46 - 49
|
|
|
14
|
Перевірна робота. Письмовий переказ 1. «Як здивувався Мурко» (70 – 90 слів)
|
|
|
|
Речення
|
|
|
15
|
Аналіз перевірної роботи. Повторення й узагальнення вивченого про види речень
за метою висловлювання, про головні і другорядні члени речення. впр. 50-53
|
|
|
16
|
Розвиток
зв 'язного мовлення 2. Докладний переказ тексту «Ромашки»
|
|
|
17
|
Основа
речення. Встановлення зв’язку слів у реченнях:
виділення головних і другорядних членів. Визначення,
за допомогою чого зв’язуються слова (за допомогою закінчень і прийменників,
тільки закінчень) впр. 54-57
|
|
|
18
|
Поширення речень словами та словосполученнями. Складання речень за зразком, за схемою. Відновлення
змісту деформованих речень. впр.
58-62
Навчальна робота. Діалог ( теми для діалогу: «У книжковому
магазині», «Мої канікули», «Розмова по телефону(виклик лікаря )», «Будяк і
Троянда», «Соловейко і Черемха», «Світ професій»)
|
|
|
19
|
Поняття про однорідні члени речення. Головні і
другорядні однорідні члени речення. Спостереження за вживанням речень з
однорідними членами в тексті. Кома при однорідних членах речення. впр. 63-65
|
|
|
20
|
Поєднання
однорідних членів за допомогою інтонації, сполучників. Інтонація перелічування
та протиставлення.впр.66-69
Перевірна
робота. Діалог по 5- 6 реплік ( теми для
діалогу: «У книжковому магазині», «Мої канікули», «Розмова по телефону(виклик
лікаря )», «Будяк і Троянда», «Соловейко і Черемха», «Світ професій»)
|
|
|
21
|
Закріплення знань про
однорідні члени речення.
Складання речень з однорідними
членами, поширення їх залежними словами. Граматичні
питання до однорідних членів речення.
Узагальнення знань і вмінь учнів із розділу
«Речення» впр. 70-73
Перевірна
робота. Діалог( теми для
діалогу: ««У книжковому магазині», «Мої канікули», «Розмова по
телефону(виклик лікаря )», «Будяк і Троянда», «Соловейко і Черемха», «Світ
професій»)
|
|
|
22
|
Розвиток зв'язного мовлення
3. Складання твору на основі власних спостережень «Краса осіннього
парку»
|
|
|
|
Слово. Значення слова. Частини мови
|
|
|
23
|
Повторення
й узагальнення знань і вмінь учнів про: лексичне значення слова впр. 74-78
|
|
|
24
|
Повторення й узагальнення знань і вмінь учнів про: морфемну будову слова;
розрізнення слів, що належать до гнізда спільнокореневих, і форм одного з
таких слів. впр. 79-83
|
|
|
25
|
Спостереження
за словами, що відповідають на питання хто?
що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? скільки? котрий? котра?
котре? котрі? де? коли? як?, а також за службовими словами, до яких не
можна поставити питання (і, та, на,але ) впр. 84-86
|
|
|
|
Іменник
|
|
|
26
|
Повторення
вивченого про іменник. Ознаки іменника як частини мови.
Розширення уявлень про лексичне
значення іменника (слова з абстрактним значенням: радість, сум, сміливість) впр. 87-91
|
|
|
27
|
Іменники-синоніми,
іменники-антоніми, багатозначність окремих іменників. Вживання іменників у
прямому і переносному значеннях. Спостереження за точним і влучним вживанням
з ряду синонімів тих слів, які найбільше відповідають змістові. впр. 92-96
|
|
|
28
|
Рід іменників. Віднесення іменника до
одного з родів. Змінювання іменників за числами. впр.
97- 99
|
|
|
29
|
Відмінювання іменників. Формування умінь ставити іменники в початкову форму. впр.
100-106
|
|
|
30
|
Розвиток зв'язного мовлення 4. Складання
письмового твору – опису за
картиною К. Білокур «Соняшники»
|
|
|
31
|
Розрізнення
відмінків іменників з однаковими закінченнями. Редагування тексту впр. 107-110
Навчальна робота. Списування
«Лісові санітари»
|
|
|
32.
|
Чергування кінцевих
приголосних основи в іменниках різного роду в давальному і місцевому
відмінках однини. впр.
111-115
|
|
|
33
|
Перевірна робота ( як окремий вид роботи).
Списування 1 «Київ»
|
|
|
34
|
Чергування
голосних (о), (е) з (і) у
коренях іменників жіночого та чоловічого роду в однині з основою на приголосний. впр. 116—120
|
|
|
35
|
Закінчення іменників жіночого роду на –а в родовому відмінку однини з основою
на твердий і м’який приголосний та на [ж, ч, ш]. впр. 121-124
|
|
|
36
|
Правопис
закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. впр. 125-128
|
|
|
37
|
Правопис
закінчень іменників жіночого і чоловічого роду в орудному відмінку однини. впр.
129—133
|
|
|
38
|
Правопис
закінчень іменників чоловічого роду з основою на — р в орудному відмінку
однини. впр. 134-136
|
|
|
39
|
Правопис закінчень
іменників чоловічого роду в давальному і
місцевому відмінках однини. впр. 137-140
|
|
|
40
|
Розвиток зв'язного мовлення 5. Переказ
тексту «оОсінь за вікном чарівну казку пише»
|
|
|
41
|
Правопис
закінчень іменників у множині. Таблиця відмінювання іменників у множині. впр. 141-146
Навчальна робота «Іменник»
|
|
|
42
|
Розвиток
умінь правильно використовувати прийменники з іменниками в різних відмінках. Засвоєння літературних форм іменників у місцевому
відмінку множини з прийменником по. впр. 147-150
|
|
|
43
|
Перевірна
робота ( тестова робота). Перевірка мовних знань, умінь і навичок 1 «Іменник»
|
|
|
|
Прикметник
|
|
|
44
|
Аналіз перевірної роботи. Розвиток умінь упізнавати прикметники в тексті,
спостереження за їх роллю у мовленні.
впр. 151-154
|
|
|
45
|
Розвиток зв'язного мовлення 6. Твір – роздум «Пташка красна пір’ям, а людина
– добрими справами»
|
|
|
46
|
Прикметники-синоніми,
прикметники-антоніми та
багатозначні прикметники. Пряме і переносне значення
прикметників. впр.
155-159
|
|
|
47
|
Спостереження за вживанням прикметників у текстах
різних стилів: художньому і науковому (без термінів). впр. 160-162
|
|
|
48
|
Вправи
на доцільне використання прикметників у мовленні. Спостереження за
виражальними можливостями прикмет-ників-антонімів у народних прислів'ях .
впр. 163-167
|
|
|
49
|
Порівняння
прикметників та іменників. Зв'язок прикметників
з іменниками в реченні. впр.
168-170
|
|
|
50
|
Змінювання прикметників за родами та числами у
сполученні з іменниками. Родові закінчення прикметників. Розрізнення роду і
числа прикметників у сполученнях з іменниками впр. 171-173
|
|
|
51
|
Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками
(таблиця відмінювання) в однині та множині. Зіставлення
закінчень прикметників з основою на твердий та м’який приголосний в однині і
множині. впр. 174-178
|
|
|
52.
|
Визначення відмінків
прикметників у реченні. Граматичне питання до прикметника у сполученні з
іменником. впр.
179-181
|
|
|
53
|
Вправи
на визначення відмінка прикметників ( у реченнях) за закінченням та
відмінком іменника. впр. 182-186
|
|
|
54
|
Вимова і написання найуживаніших прикметників на -ський, -цький, -зький. впр. 187-191
|
|
|
55
|
Уживання ь перед закінченнями прикметників у
родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини впр. 192-195
|
|
|
56
|
Розвиток зв 'язного мовлення 7. Складання текстів письмових привітань.
|
|
|
57.
|
Вживання
прикметників для всебічної
характеристики предметів. впр. 196-201
|
|
|
58
|
Форми
давального і місцевого відмінків однини. впр.
202—205)
|
|
|
59
|
Розвитку зв 'язного мовлення 8. Складання казки за поданим планом і опорними
словами «Горобина та ялина в зимовому лісі»
|
|
|
60
|
Відмінювання прикметників у множині. впр. 206-209 Навчальна робота. Диктант «У зимовому лісі»
|
|
|
61
|
Вживання різних
відмінкових форм прикметників у
множині.
Закінчення-і у називному відмінку множини
(вимова та правопис). впр. 210-212
|
|
|
62
|
Комбінована перевірна робота( диктант із тестовими завданнями з
мовної теми не пов’язаними зі змістом тексту) Диктант 1 «Клен» (25 - 30
слів)
|
|
|
63
|
Аналіз перевірної роботи. Узагальнення і
систематизація знань і вмінь учнів із
розділу «Прикметник» впр. 213-215
|
|
|
64.
|
Розвиток зв’язного мовлення 9. Переказ тексту «Джерельце взимку»
|
|
|
|
ІІ семестр
Числівник
|
|
|
65
|
Загальне уявлення про числівник як частину мови. Вимова і правопис найуживаніших числівників,
уживання їх у мовленні. впр. 216-219
|
|
|
66
|
Практичне засвоєння вимовляння і
письма та відмінкових форм окремих числівників (11, 14, 16, 50, 60, 70, 80, 1000). впр.
220—223
|
|
|
67
|
Питання до кількісних і порядкóвих числівників.
впр. 224-226
|
|
|
68.
|
Словесні формули на означення
показників часу протягом доби. впр. 227-230
|
|
|
69
|
Розвиток
зв’язного мовлення 10. Детальний
переказ тексту з творчим завданням.
|
|
|
|
Займенник
|
|
|
70
|
Поняття про займенник як частину мови. Спостереження
за роллю різних займенників у тексті. впр. 231-234
|
|
|
71
|
Особові займенники.
Уживання особових займенників в текстах. впр. 235-239
|
|
|
72
|
Займенники 1-3-ої особи однини і
множини. Їх значення, синтаксична роль. впр. 240-243
|
|
|
73.
|
Відмінювання
особових займенників. впр. 244-250
|
|
|
74
|
Уживання займенників з
прийменниками. впр. 251-255
Навчальна робота
«Числівник. Займенник»
|
|
|
75
|
Розвиток зв’язного мовлення
11. Складання тексту – міркування
на основі прочитаного оповідання В. Сухомлинського «Співуча пір’їна»
|
|
|
76
|
Побудова
сполучень слів і речень із займенниками в різних формах. Вправи на
використання займенників для зв’язку речень у текстах. Удосконалення текстів,
шляхом використання займенників замість лексичних повторів. впр. 256-260
|
|
|
77
|
Перевірна робота ( тестова
робота)
Перевірка мовних
знань, умінь і навичок
1 «Числівник. Займенник»
|
|
|
|
Дієслово
|
|
|
78
|
Аналіз перевірної роботи. Повторення вивченого про дієслово (питання, значення,
роль у реченні, зв’язок з іменниками). впр.
261—264
|
|
|
79
|
Узагальнення і розширення уявлень про лексичне
значення дієслів. Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми, багатозначні
дієслова. Вживання дієслів у прямому і переносному значеннях.впр. 265-269
|
|
|
80
|
Побудова
речень з однорідними присудками. впр. 270-274
|
|
|
81
|
Спостереження за роллю дієслів у
текстах розповідного та описового характеру. впр. 275-278
|
|
|
82
|
Розвиток зв 'язного мовлення
12. Стислий переказ тексту.
|
|
|
83
|
Неозначена форма дієслова (початкова форма). впр. 279 - 281
|
|
|
84
|
Спостереження за вживанням дієслів
неозначеної форми у приказках і прислів’ях, порадах, інструкціях.
Побудова порад, інструкцій. впр. 279-281 |
|
|
85
|
Змінювання дієслів за часами. Складання
речень із різними часовими формами
дієслів. впр.
282-285
Навчальна робота. Диктант «Де раки зимують»
|
|
|
86
|
Змінювання
дієслів за числами. впр. 286—289
|
|
|
87
|
Перевірна робота ( диктант із
тестовими завданнями з мовної теми не пов’язаними зі змістом тексту).
Диктант 1 «На весні» ( 25 - 30 слів)
|
|
|
88
|
Дієслова теперішнього
часу. Змінювання дієслів
теперішнього часу за особами й числами. впр. 290-294
|
|
|
89
|
Дієслова майбутнього часу.
Змінювання дієслів
майбутнього часу за особами і числами.
впр. 295-298
|
|
|
90
|
Розвиток зв 'язного мовлення 13. Докладний
переказ тексту за планом
|
|
|
91
|
Правопис особових закінчень дієслів. Правопис особових закінчень дієслів 1-ої особи теперішнього і майбутнього
часу.
впр. 299-301
|
|
|
92
|
Правопис особових
закінчень дієслів 2-ої особи
теперішнього і майбутнього часу. впр. 302-305
|
|
|
93
|
Правопис особових закінчень дієслів 3-ої особи
теперішнього і майбутнього
часу. впр. 306-309
|
|
|
94
|
Дієслова минулого
часу. Змінювання дієслів минулого часу за
числами та родами в однині. впр. 310—314
|
|
|
95
|
Дієслова на -ся (літературна вимова і правопис).
Спостереження за значенням дієслів на -ся у тексті. Утворення (за зразком)
різних форм дієслів на -ся і вживання їх у реченнях, мовленні.впр.315-318
Навчальна
робота «Дієслово»
|
|
|
96
|
Розбір дієслова як
частини мови. Узагальнення і систематизація знань і вмінь із розділу
«Дієслово» . впр. 319-321
|
|
|
97
|
Перевірна робота ( тестова
робота).
Перевірка мовних знань, умінь і
навичок 2 «Дієслово»
|
|
|
|
Прислівник
|
|
|
98
|
Аналіз перевірної роботи. Поняття про прислівник як частину мови (значення,
питання, роль у реченні, зв’язок з дієсловами). Незмінюваність – основна
граматична ознака прислівників. впр. 322-324
|
|
|
99
|
Розвиток зв'язного мовлення 14. Стислий письмовий переказ оповідання В.
Сухомлинського «Усмішка»
|
|
|
100
|
Роль прислівників-синонімів у мовленні.
Складання письмової розповіді про веселку.
впр. 325-327
|
|
|
101
|
Роль прислівників-антонімів у мовленні. впр. 338-331 Навчальна робота. Списування
«Семигори»
|
|
|
102
|
Побудова речень з однорідними членами, вираженими
прислівниками. впр.
331-334
|
|
|
103
|
Роль
однорідних членів речення, виражених прислівниками. впр.
335-337
Перевірна робота( як окремий вид роботи).
Списування 1. «Грайливий вітер»
|
|
|
104
|
Роль прислівників у художніх та
нуково-популярних текстах. впр. 338-340
|
|
|
105
|
Розвиток зв 'язного мовлення 15. Складання тексту есе «Що таке доброта»
|
|
|
106
|
Правопис
найуживаніших прислівників. Робота з афоризмами і народними прикметами. впр. 341-345
Навчальна робота. Диктант « Білка»
|
|
|
107
|
Порівняльна характеристика прислівників з
іншими частинами мови. Узагальнення і
систематизація знань і вмінь із розділу «Прислівник» . впр. 346-350
|
|
|
108
|
Комбінована перевірна робота( диктант із тестовими завданнями з мовної теми не пов’язаними зі змістом
тексту)
Диктант 2 «Наш хліб»
|
|
|
|
Повторення вивченого в 1-4 класах
|
|
|
109
|
Аналіз перевірної роботи. Повторення вивченого
про текст,
основну думку тексту, заголовок. впр.
351 - 353
|
|
|
110
|
Повторення вивченого про звуки мовлення, позначення їх буквами.
Звуко-буквений аналіз слів. впр. 354-358
|
|
|
111
|
Розвиток
зв'язного мовлення 16. Розповідь
із обґрунтуванням власної думки. «Мій
улюблений телевізійний проект»
|
|
|
112
|
Повторення вивченого про спільнокореневі слова, будову слів. впр. 359-362
|
|
|
113
|
Повторення вивченого про спільнокореневі слова, будову слів. Впр. 363 - 366
|
|
|
114
|
Повторення вивченого про частини мови.
Розбір речень за частинами
мови . впр.
367 - 373
|
|
|
115
|
Повторення вивченого про
частини мови. Розбір речень за частинами мови . впр. 374
- 378
|
|
|
116
|
Підсумкова контрольна робота/
Державна
підсумкова атестація
|
|
|
117
|
Аналіз перевірних робіт.
Повторення вивченого про
функціональне значення в мовленні різних частин мови.
впр. 379
- 381
|
|
|
118
|
Розвиток зв'язного мовлення 17. Текст-есе
«Чому мені подобається власне ім’я»
|
|
|
119
|
Складання
усної розповіді про літні канікули. Підсумок за рік.
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар