понеділок, 4 вересня 2017 р.

Методи, прийоми критичного мислення
Технологія формування та розвитку критичного мислення -
система діяльності, що базується на дослідженні проблем та ситуацій на основі самостійного вибору, оцінки та визначення міри корисності інформації для особистих
потреб і цілей.
Критичне мислення

Що це?
1.     Це процес, який найчастіше починається з постановки проблеми, продовжується пошуком і осмисленням інформації, закінчується прийняттям рішення щодо розв'язання поставленої проблеми.
1.     Це здатність людини чітко виділити проблему, яку необхідно розв'язати; самостійно знайти,обробити і проаналізувати інформацію; логічно побудувати свої думки, навести переконливу аргументацію; здатність мислити мобільно, обирати єдине вірне рішення проблеми; бути відкритим до сприймання думок інших і  одночасно принциповим у відстоюванні своєї позиції.

Характеристики критичного мислення
Ø Самостійність
Ø Постановка проблеми
Ø Прийняття рішення
Ø Чітка аргументованість
Ø Соціальність
Умови, створення яких здатне спонукати і стимулювати учнів  до критичного мислення
         Час
         Очікування ідей
         Спілкування
         Цінування думок інших
         Віра в сили учнів
         Активна позиція

Структура уроку критичного мислення
1. Розминка
2. Обґрунтування навчання
3. Актуалізація
4. Усвідомлення змісту
5. Рефлексія

Методи формування та розвитку критичного мислення на етапах уроку

Етап уроку: “Розминка
Асоціативний кущ     Ключові слова    Рюкзак   Сенкан   Метод прес
Розминка  Есе

Етап уроку: “Обгрунтування навчання
Метод  прес
Есе

Етап уроку: “Актуалізація
Розумний куб     Обери позицію   Асоціативний кущ
Сенкан    Метод прес     Ключові слова    Сюрприз     Есе

Етап уроку: “Усвідомлення змісту
Дискусія    Різнокольорові   капелюшки
Критичне читання   тексту в парах

Етап уроку: “Рефлексія
Обери позицію     Метод  прес   Самооцінка     Рюкзак  
Сюрприз     Розумний куб    Сенкан   Есе        Асоціативний кущ
Різнокольорові капелюшки

Майбутня людина, яка мислить критично
         Здатність сприймати думки інших критично. Людина виявляє здат­ність прислухатись до думок інших, оцінювати й аналізувати їх щодо розв'язання поставленої проблеми.
         Компетентність. Людина виявляє прагнення до аргументації прийнятого нею рішення на основі життєвого досвіду, фактів з життя та знання справи.
         Небайдужість у сприйнятті подій. Людина виявляє інтелектуальну активність у різних життєвих ситуаціях, здатність зайняти активну позицію у конфронтаційних ситуаціях.
         Незалежність думок. Людина прислуховується до критики на свою адресу, може протиставити свою думку думкам інших або не погодитися з групою.
         Допитливість. Людина виявляє вміння проникнути в сутність проблеми, глибину інформації.
         Здатність до діалогу і дискусії. Людина вміє вести діалог і дискутувати, тобто вислухати думку інших, з повагою ставитись до цих думок, переконливо доводити свою позицію, толерантно поводити себе під час проведення дискусій


Немає коментарів:

Дописати коментар