Методи, прийоми критичного мислення
Технологія формування та розвитку критичного мислення -
система діяльності, що базується на дослідженні проблем та ситуацій на основі самостійного вибору, оцінки та визначення міри корисності інформації для особистих
потреб і цілей.
система діяльності, що базується на дослідженні проблем та ситуацій на основі самостійного вибору, оцінки та визначення міри корисності інформації для особистих
потреб і цілей.
Критичне мислення
Що це?
1. Це процес,
який найчастіше починається з постановки проблеми, продовжується пошуком і
осмисленням інформації, закінчується прийняттям рішення щодо розв'язання
поставленої проблеми.
1. Це здатність
людини чітко виділити проблему, яку необхідно розв'язати; самостійно
знайти,обробити і проаналізувати інформацію; логічно побудувати свої думки,
навести переконливу аргументацію; здатність мислити мобільно, обирати єдине
вірне рішення проблеми; бути відкритим до сприймання думок інших і одночасно принциповим у відстоюванні своєї
позиції.
Характеристики критичного мислення
Ø
Самостійність
Ø
Постановка проблеми
Ø
Прийняття рішення
Ø
Чітка аргументованість
Ø
Соціальність
Умови, створення яких здатне спонукати і стимулювати
учнів до критичного мислення
•
Час
•
Очікування ідей
•
Спілкування
•
Цінування думок інших
•
Віра в сили учнів
•
Активна позиція
Структура уроку критичного мислення
1. Розминка
2.
Обґрунтування навчання
3.
Актуалізація
4.
Усвідомлення змісту
5. Рефлексія
Методи
формування та розвитку критичного мислення на етапах уроку
Етап
уроку: “Розминка
Асоціативний
кущ Ключові слова Рюкзак Сенкан Метод прес
Розминка Есе
Етап уроку: “Обгрунтування навчання
Метод прес
Есе
Етап уроку: “Актуалізація
Розумний куб Обери позицію Асоціативний кущ
Сенкан Метод прес Ключові слова Сюрприз Есе
Етап уроку: “Усвідомлення змісту
Дискусія Різнокольорові капелюшки
Критичне
читання тексту в парах
Етап уроку: “Рефлексія
Обери позицію
Метод прес Самооцінка Рюкзак
Сюрприз Розумний куб Сенкан
Есе Асоціативний кущ
Різнокольорові
капелюшки
Майбутня людина, яка мислить критично
•
Здатність сприймати думки інших критично. Людина
виявляє здатність прислухатись до думок інших, оцінювати й аналізувати їх щодо
розв'язання поставленої проблеми.
•
Компетентність. Людина виявляє прагнення
до аргументації прийнятого нею рішення на основі життєвого досвіду, фактів з
життя та знання справи.
•
Небайдужість у сприйнятті подій. Людина виявляє
інтелектуальну активність у різних життєвих ситуаціях, здатність зайняти
активну позицію у конфронтаційних ситуаціях.
•
Незалежність думок. Людина прислуховується
до критики на свою адресу, може протиставити свою думку думкам інших або не
погодитися з групою.
•
Допитливість. Людина виявляє вміння
проникнути в сутність проблеми, глибину інформації.
•
Здатність до діалогу і дискусії. Людина
вміє вести діалог і дискутувати, тобто вислухати думку інших, з повагою
ставитись до цих думок, переконливо доводити свою позицію, толерантно поводити
себе під час проведення дискусій
Немає коментарів:
Дописати коментар