неділя, 3 вересня 2017 р.

Образотворче мистецтво

За підручником:  Трач С.К., Резніченко М.І.
- Тернопіль Навчальна книга – Богдан 2015 р.


 Образотворче мистецтво.  Навчальна програма для  загальноосвітніх навчальних закладів, 1 – 4 класи
(-К., Видавничий дім «Освіта,  2016р.)

34  годин на рік









п\п
Тема уроку
Дата



Художній образ у графіці, живописі та скульптурі


1
Поняття про художній образ в мистецтві. Способи створення художнього образу в різних видах образотворчого мистецтва.                                                        Тематичне завдання: створення сюжетно-тематичної композиції «Спогади про літо» (матеріали на вибір).


2
Створення художнього образу за допомогою засобів виразності графіки: ліній, штрихів, крапок, плям. Тематичне завдання: ство­рення образів дерев у композиції «Могутні сосни» (гра­фічні матеріали).


3
Значення вибору техніки для створення виразного художнього образу. Тематичне завдання: виконання компо­зиції «Осінній натюрморт» (акварель).


4
Поглиблення знань про колір як засіб виразності в живописі. Створення засобами кольору певного за характером образу.                                                                     Тематичне завдання: створення композиції «Кольорові пори року» (акварельні фарби).


5
Значення вибору живописної  техніки для створення виразного художнього образу . Тематичне завдання: створення ком­позиції «Мелодія осені» (акварельні фарби).


6
Поглиблення знань про скульптуру ,її види . Особливості створення художнього образу в об’ємі. Тематичне завдання: створення художнього об­разу на тему «Екзотичний птах» (пластилін).


7
Види скульптури. Особливості створення художнього образу в об'ємі. Тематичне завдання: ство­рення скульптурного образу тварини. «Карнавал тварин» (пластилін).



8
Незвичайні матеріали художника-скульптораТематичне завдання: створення казкового образу з  при­родних матеріалів «Веселий лісовик»  (природні матеріали).



Художній образ у декоративно-прикладному мистецтві, архітектурі та дизайні


9
Відмінність декоративної манери зображення від реалістичної. Особливості декоративного образу (на прикладах творів народних майстрів Опішні, Косово, Києва, Вінниці.)  Тематичне завдання: виготовлен­ня іграшки за українськими народними мотивами «Світ народної іграшки» (тка­нина,  солома або природні матеріали).


10
Ознайомлення з українським народним мистецтвом петриківського розпису. Композиційне та колірне рішення творів петриківських майстрів.  Тематичне завдання: виконання композиції «Казкова квітка Петриківки» (акварельні фа­рби).


11
Народне мистецтво витинанки. Витинанки прості й складені. Значення осі  симетрії при створенні вити­нанки. Тематичне завдання: створення ва­зонової композиції-витинанки «Дерево життя» (кольоро­вий папір, картон).


12
Архітектура як будівельне мистецтво. Образ будівлі, її  приз­начення. Створення  образу казкового   бу­динку. Тематичне завдання: створення образу будинку для казкового персонажа «Чарівний палац» (кольоровий папір).


13
Дизайн та художнє конструювання. Створення худож­нього образу в техніках паперопластики, оригамі. Тематичне завдання: створення дизайн-форми «Годинник казкового героя»  (кольоровий папір, картон).


14
Дизайн та художнє конструювання. Створення худож­нього образу в техніках паперопластики, оригамі. Тематичне завдання: створення дизайн-форми «Веселий  ліхтарик»  (кольоровий папір, картон).


15
Ознайомлення зі шрифтом. Введення слів та чисел у декоративно-орнаментальну композицію. Тематичне завдання: створення святкової листівки «Святкова листівка» (акварельні фарби).


16
Зображення явищ природи,глибини простору в пейзажі.Засоби створення художнього образу в пейзажі. Свідомий вибір формату, положення аркуша, межі зламу простору (вище, нижче на аркуші).                                       Тематичне завдан­ня: виконання композиції «Подорож на північ» (гуаш, то­нований папір)



Образи природи, тварин, людей у мистецтві


17
Реалістичні та фантастичні образи в мистецтві. Ознайом­лення з графічною технікою штампування. Виготовлення «кліше».                                                                                         Тематичне завдання: створення ком­позиції «Невідома планета» (картон, гумка, картопля).


18
Зображення явищ природи,глибини простору в пейзажі.Засоби створення художнього образу в пейзажі. Свідомий вибір формату, положення аркуша, межі зламу простору (вище, нижче на аркуші).                                   Тематичне завдан­ня: виконання композиції «Караван у пустелі» (гуаш, то­нований папір).


19
Пропедевтичні відомості про ілюзорне зближення паралельних горизонтальних ліній, що йдуть у глибину. Передавання плановості відкритого простору за допомо­гою кольору та тону.  Тематичне завдання: створення композиції «Морські фантазії» ( аква­рельні фарби).


20
Актуалізація знань про колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної гами від кольору неба.                                                                            Тематичне завдання: виконання композиції «Свято весняної приро­ди» (гуаш або акварельні фарби).


21
Трансформація форми як засіб створення декоративного образу. Казкові звірі та істоти у творах образотворчого мистецтва.                                                                                      Тематичне завдання:  «Космічні прибульці» (пластилін).


22
Виражальні засоби під час створення образів фантастичних істот за мотивами творів народних художниківТематичне завдання: виконання компо­зиції «Фантастична істота» (пластилін).


23
Образи тварин у творах художників-анімалістів. Закріп­лення понять «пропорції», «динаміка», «статика». Зображення фігури тварини (на площині чи в об’ємі ) у статистичному або динамічному станах.                               Тематичне завдання: зображення фігури тварини в композиції «Мій чотирилапий друг»«Грайливе тигренятко» (пластилін).


24
Портрет як художній образ.Засоби створення виразного казкового  образу. Тематичне завдання: виконання портрету казкового героя «Портрет богатиря Кирила Кожумяки», «Снігова королева». (гуаш або акварельні фарби).


25
Зображення людини в статичному та динамічному ста­нах знан.                                                                                           Тематичне завдання: ви­конання композиції «Веселі старти» (гуаш або акварель­ні фарби).



Образ рідного краю в мистецтві


26
Ознайомлення з художніми традиціями рідного краю.   Тематичне завдання: створення композиції «Український рушничок» (гуаш або акварельні фарби).


27
Особливості природного середовища рідного міста (села).  Розвиток спостережливості ,зорової пам’яті, вміння сприймати красу природи рідного краю та відтворювати її на площині.Тематичне завдання: виконання композиції «Мій рідний край» (акварельні фарби).


28
Особливості архітектури рідного міста ,села. Важливість збереження пам’яток архітектури. Значення вибору  формату для створення виразної врівноваженої композиції. Тематичне завдання: виконан­ня композиції «Неначе писанка село» (гуаш або акварельні фарби).


29
Зв'язок архітектури з природним середовищем. Уявлення про ландшафтну архітектуру.  Вибір колірної гами, художньої техніки та манери зображення, визначення композиційного центру під час створення пейзажу. Тематичне завдання: виконання композиції «Вулиця рідного села» (гуаш або акварельні фар­би).


30
Розширення уявлень про роботу художника-дизайнера. Малі архітектурні форми.  Тематичне завдання: виконан­ня композиції «Святкове місто» (гуаш або акварельні фарби).


31
Різномнітність форм металевих виробів. Поняття про ковальське та ливарське мистецтво. Розвиток навичок створення ажурних витинанок.  Тематичне завдання: виконання композиції «Ме­талеве мереживо. Чудо-дзвіночки» (кольоровий папір).


32
Оформлення вітрин як один із різновидів прикладного мистецтва. Прийоми групування різних за розміром та ко­льором предметів.                                                                  Тематичне завдання: створення дизайну вітрини магазину (матеріали на вибір).


33
Створення святкового настрою за допомогою кольору та декору в багатоплановій тематичній композиції.  Тематичне завдання: виконання композиції «Україна — моя Батьківщина» (гуаш або акварельні фа­рби).


34
Створення  настрою за допомогою кольору та декору в багатоплановій тематичній композиції. Тематичне завдання: виконання композиції «Садки цвітуть» (акварельні фа­рби). Виставка ди­тячих робіт.








Немає коментарів:

Дописати коментар