Образотворче мистецтво
За підручником: Трач
С.К., Резніченко М.І.
- Тернопіль Навчальна
книга – Богдан 2015 р.
Образотворче мистецтво. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, 1
– 4 класи
(-К.,
Видавничий дім
«Освіта, 2016р.)
34 годин на рік
№
п\п
|
Тема уроку
|
Дата
|
|
|
Художній образ у графіці, живописі
та скульптурі
|
|
|
1
|
Поняття про художній образ в мистецтві. Способи створення художнього образу в різних видах
образотворчого мистецтва.
Тематичне завдання: створення сюжетно-тематичної композиції «Спогади
про літо» (матеріали на вибір).
|
|
|
2
|
Створення
художнього образу за допомогою засобів виразності графіки: ліній, штрихів, крапок, плям. Тематичне завдання: створення образів
дерев у композиції «Могутні сосни» (графічні матеріали).
|
|
|
3
|
Значення вибору
техніки для створення виразного художнього образу. Тематичне завдання: виконання композиції «Осінній натюрморт» (акварель).
|
|
|
4
|
Поглиблення знань про колір як засіб виразності в живописі. Створення засобами кольору певного
за характером образу. Тематичне
завдання:
створення
композиції «Кольорові пори року» (акварельні фарби).
|
|
|
5
|
Значення вибору живописної техніки для створення
виразного художнього
образу . Тематичне завдання: створення композиції «Мелодія осені» (акварельні фарби).
|
|
|
6
|
Поглиблення знань про
скульптуру ,її види . Особливості створення художнього образу в об’ємі. Тематичне завдання: створення художнього образу
на тему «Екзотичний птах» (пластилін).
|
|
|
7
|
Види скульптури.
Особливості створення художнього образу в об'ємі. Тематичне завдання: створення
скульптурного образу
тварини. «Карнавал
тварин» (пластилін).
|
|
|
8
|
Незвичайні матеріали художника-скульптора. Тематичне завдання: створення казкового
образу з природних матеріалів «Веселий лісовик» (природні матеріали).
|
|
|
|
Художній образ у
декоративно-прикладному мистецтві, архітектурі та дизайні
|
|
|
9
|
Відмінність
декоративної манери зображення від реалістичної. Особливості декоративного
образу (на прикладах творів народних майстрів Опішні, Косово, Києва,
Вінниці.) Тематичне завдання: виготовлення іграшки за
українськими народними мотивами «Світ народної
іграшки» (тканина, солома або природні матеріали).
|
|
|
10
|
Ознайомлення з
українським народним мистецтвом петриківського розпису. Композиційне та
колірне рішення творів петриківських майстрів. Тематичне
завдання: виконання композиції
«Казкова квітка Петриківки» (акварельні
фарби).
|
|
|
11
|
Народне мистецтво витинанки. Витинанки
прості й складені. Значення осі
симетрії при створенні витинанки. Тематичне завдання: створення вазонової композиції-витинанки «Дерево життя» (кольоровий
папір, картон).
|
|
|
12
|
Архітектура як будівельне мистецтво. Образ
будівлі, її призначення. Створення образу казкового будинку.
Тематичне завдання: створення образу будинку для казкового
персонажа «Чарівний палац»
(кольоровий папір).
|
|
|
13
|
Дизайн та художнє конструювання. Створення художнього образу в
техніках паперопластики, оригамі. Тематичне завдання: створення дизайн-форми «Годинник казкового героя» (кольоровий папір,
картон).
|
|
|
14
|
Дизайн та художнє
конструювання. Створення художнього образу в техніках паперопластики,
оригамі. Тематичне завдання: створення дизайн-форми
«Веселий ліхтарик» (кольоровий папір, картон).
|
|
|
15
|
Ознайомлення зі шрифтом.
Введення слів та чисел у декоративно-орнаментальну композицію. Тематичне завдання: створення
святкової листівки «Святкова листівка»
(акварельні фарби).
|
|
|
16
|
Зображення явищ
природи,глибини простору в пейзажі.Засоби створення художнього образу в
пейзажі. Свідомий вибір
формату, положення аркуша, межі зламу простору (вище, нижче на аркуші). Тематичне
завдання:
виконання
композиції «Подорож на північ» (гуаш, тонований папір)
|
|
|
|
Образи
природи, тварин, людей у мистецтві
|
|
|
17
|
Реалістичні
та фантастичні образи в мистецтві. Ознайомлення з графічною технікою
штампування. Виготовлення «кліше». Тематичне
завдання:
створення
композиції «Невідома планета» (картон, гумка, картопля).
|
|
|
18
|
Зображення явищ природи,глибини простору в пейзажі.Засоби створення
художнього образу в пейзажі. Свідомий вибір формату, положення аркуша, межі зламу
простору (вище,
нижче на аркуші). Тематичне
завдання:
виконання
композиції «Караван у пустелі» (гуаш, тонований папір).
|
|
|
19
|
Пропедевтичні
відомості про ілюзорне зближення паралельних горизонтальних ліній, що йдуть у
глибину. Передавання
плановості відкритого простору за допомогою кольору та тону. Тематичне завдання: створення композиції «Морські
фантазії» ( акварельні фарби).
|
|
|
20
|
Актуалізація знань про колір як засіб
вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної гами від
кольору неба. Тематичне завдання: виконання композиції «Свято весняної природи»
(гуаш або акварельні фарби).
|
|
|
21
|
Трансформація форми як засіб
створення декоративного образу. Казкові звірі та істоти у творах образотворчого мистецтва.
Тематичне завдання: «Космічні
прибульці» (пластилін).
|
|
|
22
|
Виражальні засоби під
час створення образів фантастичних істот за мотивами творів народних
художників. Тематичне завдання: виконання
композиції «Фантастична істота» (пластилін).
|
|
|
23
|
Образи тварин у
творах художників-анімалістів. Закріплення понять «пропорції», «динаміка»,
«статика». Зображення фігури тварини (на площині чи в об’ємі ) у
статистичному або динамічному станах. Тематичне
завдання: зображення фігури тварини
в
композиції «Мій чотирилапий друг», «Грайливе тигренятко» (пластилін).
|
|
|
24
|
Портрет як художній образ.Засоби створення виразного казкового образу. Тематичне
завдання:
виконання
портрету казкового героя «Портрет богатиря
Кирила Кожумяки», «Снігова королева». (гуаш або акварельні фарби).
|
|
|
25
|
Зображення
людини в статичному та динамічному станах знан. Тематичне завдання: виконання композиції «Веселі
старти» (гуаш або акварельні фарби).
|
|
|
|
Образ рідного краю в мистецтві
|
|
|
26
|
Ознайомлення з художніми традиціями рідного
краю. Тематичне завдання: створення
композиції «Український рушничок» (гуаш
або акварельні фарби).
|
|
|
27
|
Особливості
природного середовища рідного міста (села). Розвиток спостережливості ,зорової пам’яті,
вміння сприймати красу природи рідного краю та відтворювати її на площині.Тематичне завдання: виконання композиції
«Мій
рідний край» (акварельні фарби).
|
|
|
28
|
Особливості архітектури
рідного міста ,села. Важливість збереження пам’яток архітектури. Значення вибору
формату для створення виразної
врівноваженої композиції. Тематичне
завдання: виконання композиції «Неначе
писанка село» (гуаш або акварельні фарби).
|
|
|
29
|
Зв'язок архітектури з
природним середовищем. Уявлення про ландшафтну архітектуру. Вибір колірної гами,
художньої техніки та манери зображення, визначення композиційного
центру під час створення пейзажу. Тематичне завдання: виконання
композиції «Вулиця рідного села» (гуаш або акварельні фарби).
|
|
|
30
|
Розширення уявлень про роботу
художника-дизайнера. Малі архітектурні
форми. Тематичне завдання: виконання композиції «Святкове місто» (гуаш або акварельні фарби).
|
|
|
31
|
Різномнітність форм
металевих виробів. Поняття про ковальське та ливарське мистецтво. Розвиток навичок
створення ажурних витинанок. Тематичне завдання: виконання композиції «Металеве
мереживо. Чудо-дзвіночки» (кольоровий папір).
|
|
|
32
|
Оформлення
вітрин як один із різновидів прикладного мистецтва. Прийоми групування різних за розміром та
кольором
предметів.
Тематичне завдання: створення дизайну вітрини
магазину (матеріали
на вибір).
|
|
|
33
|
Створення святкового
настрою за допомогою кольору та декору в багатоплановій
тематичній композиції. Тематичне завдання: виконання композиції «Україна
— моя Батьківщина» (гуаш або акварельні фарби).
|
|
|
34
|
Створення настрою за допомогою кольору та декору в багатоплановій тематичній композиції. Тематичне завдання: виконання композиції «Садки цвітуть» (акварельні фарби). Виставка дитячих робіт.
|
|
|
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар