пʼятниця, 9 грудня 2016 р.

Українська мова
За підручником: Вашуленко М С., Мельничайко О.І. Васильківська Н.А.  Українська мова: підручн. для 3 кл. - К. : Видавничий дім «Освіта», 2013

Програми для середньої загальноосвітньої школи», 1 – 4 класи
(-К., Видавничий дім «Освіта,  2016)











Зведений перелік перевірних робіт в 3 класі

Вид перевірки
3 клас
І
сем.
ІІ
сем.
Списування
1
1
Диктант
1
2
Перевірка мовних знань і вмінь
1
2
Письмовий переказ
1
Діалог (усно або письмово)**
1

Загальна кількість перевірок  за семестр
5
5

Поточну перевірку сформованості діалогічного мовлення організовують як усно (1-4 класи), так і письмово (2-4 класи) залежно від мети і завдань уроку. У  3 класі – пропонується  усно побудувати діалог з однокласником на задану тему, за життєвою ситуацією, картиною, прочитаним твором, переглянутою передачею. Перевіряється уміння використовувати формули мовленнєвого етикету, ставити запитання, підтримувати розмову на певну тему, дотримуватись правил спілкування, норм літературної мови.
Письмова перевірка передбачає запис діалогу без використання слів автора. Вчитель нагадує учням, що кожну репліку записують з нового рядка, починаючи з тире. Оцінювання змісту письмового діалогу здійснюється за тими ж орієнтовними вимогами, що і оцінювання усного діалогу. Грамотність письмового діалогу перевіряється, але не оцінюється.
Обсяги утворених усних діалогів:  в 3 класі – 4-5 реплік одного учасника розмови. Обсяги письмових діалогів: в 3 класі –4 репліки одного учасника розмови (з урахуванням вступних і прикінцевих етикетних формул). Усний або письмовий діалог проводять у 2-4 класах у кінці вивчення теми «Речення».

Письмовий переказ. Уміння письмово переказувати текст перевіряють на матеріалі текстів розповідного характеру: у 3 класі обсягом 50-70 слів. Письмовий переказ рекомендується проводити в 3-4 класах у кінці вивчення теми «Текст».
       Перевірка сформованості писемного монологічного мовлення (письмовий переказ, твір) в процесі поточного контролю в 3-4 класах має діагностичний характер. Вона проходить під керівництвом учителя/учительки з використанням малюнків, плану, опорних слів тощо.
За письмовий переказ, твір у робочий зошит ставлять дві оцінки – за зміст і грамотність. Вимоги до оцінювання грамотності письмового переказу твору такі самі, як до оцінювання диктанту.

За списування виставляють одну оцінку. При оцінювання списування доцільно брати до уваги грамотність і культуру оформлення письмової роботи. Вимоги до текстів списування як окремих видів робіт (без завдань з мовної теми) в І семестрі - 50-60 слів, в ІІ семестрі - 60-70 слів (у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати; не більше 2 слів вивчення яких не передбачено програмою та які заздалегідь записуються на дошці).
Можливо проводити комбіновану перевірну роботу - списування із завданнями з мовної теми за змістом тексту. 3 клас: обсяг тексту - 35-40 слів (І семестр), 40-45 слів (ІІ семестр). Види завдань - 6 завдань: 1 – саме списування;  завдання за змістом тексту для перевірки мовних знань – 4 штуки;  1 творче завдання за змістом тексту.
    Списування із тестовими завданнями з мовної теми,  не пов’язаними зі змістом тексту. Види завдань  - 7 завдань: 1 завдання – списування, обсяг тексту - 20-25 слів;  3 завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів;  1 завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами, які утворюють 3 пари;  1 завдання відкритого типу з короткою відповіддю;  1 творче завдання.

             Оцінювання знань з мови, мовних умінь і навичок рекомендується здійснювати  1 раз в І  семестр , та 2 рази в ІІ семестріпісля вивчення певного розділу( невеликі  за обсягом розділи можна об’єднувати, а великі перевіряти за логічно завершеними частинами).  Учням 3 класу пропонується 8 завдань: 4 завдання закритого типу(з трьома варіантами відповідей) і 4 завдання відкриті( 1 з них творче)  (виконуються без опори на запропоновані варіанти відповідей: це самостійне утворення форм слова, добір слів за певною ознакою, побудова речень). Оцінювання: відкрите завдання – 1 бал; закрите завдання – 2 балами( якщо таке завдання виконане частково, то учневі зараховується 1 бал).

Диктант може проводитися в 3 класі  1 раз в  І семестрі та 2 рази в ІІ семестрі.
За диктант  виставляють одну оцінку. При оцінювання списування доцільно брати до уваги грамотність і культуру оформлення письмової роботи. Вимоги до текстів диктантів  як окремих видів робіт (без завдань з мовної теми) в І семестрі - 50-60 слів, в ІІ семестрі - 60-70 слів (у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати; не більше 2 слів вивчення яких не передбачено програмою та які заздалегідь записуються на дошці).
Можливо проводити комбіновану перевірну роботу – диктант  із завданнями з мовної теми за змістом тексту. 3 клас: обсяг тексту - 35-40 слів (І семестр), 40-45 слів (ІІ семестр). Види завдань - 6 завдань: 1 – саме списування;  завдання за змістом тексту для перевірки мовних знань – 4 штуки;  1 творче завдання за змістом тексту.
    Диктант  із тестовими завданнями з мовної теми,  не пов’язаними зі змістом тексту. Види завдань  - 7 завдань: 1 завдання – списування, обсяг тексту - 20-25 слів;  3 завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів;  1 завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами, які утворюють 3 пари;  1 завдання відкритого типу з короткою відповіддю;  1 творче завдання.






п/п
Тема уроку
Дата


Мова і мовлення


1
 Розширення відомостей про мову як засіб людського спілкування.  Державна і рідна мова  (впр. 1-9)


2
Культура усного i писемного мовлення (впр. 10-19).


3
Слова ввічливості, їх уживання в різних ситуаціях.  (впр. 20-23)



Текст


4
Розширення уявлень про текст та його будову. Уявлення про змістовий зв’язок між частинами тексту (впр. 24-28)


5
Спостереження за найголовнішими ознаками есе. Ознайомлення з жанром есе.


6
Тема і мета висловлювання у текстах різних типів – розповідях, описах, міркуваннях, есе. Заголовок тексту. (впр. 29-35)


7
Будова тексту. Частини тексту. Засоби змістового зв’язку між реченнями в тексті (слова він, вона, воно, цей, ця, це, той, та, те; лексичні повтори, близькі за значенням слова), вироблення уміння використовувати їх у власних висловлюваннях.
(впр. 36-40)


8
Текст – розповідь.  Складання усної розповіді за cepiєю малюнків. (впр. 41—46)


9
Розвиток зв 'язного мовлення 1.  «Про що повідомляє заголовок»


10
Текст – міркування. Основні частини тексту – міркування. Колективне складання тексту-міркування за поданим твердженням i висновком (впр. 47-52)


11
Спостереження за найголовнішими ознаками художніх, науково-популярних та ділових текстів.  (впр. 53—56)


12
Складання текстів-описів. 3іставлення художнього i науково-популярного описів. (впр. 57-59)


13
Абзац. Роль  абзаців у тексті. Необхідність дотримання абзаців при оформленні творчих завдань, переказів.
Поділ текс­ту на абзаци за поданим планом (впр. 60-64)


14
Роль  абзаців у тексті. Необхідність дотримання абзаців при оформленні творчих завдань, переказів (впр. 65—67)  Навчальна робота. Письмовий переказ «Шпак прилетів»


15
 Складання текстів-описів, есе, художніх та науково-популярних (без уживання термінів), за поданими зразками, з урахуванням ситуації мовлення. (впр. 68-74)


16
Розвиток  зв’язного мовлення 2. Складання розповіді за планом і опорними словами.


17
Перевірна робота. Письмовий переказ 1. «Жук і  ромашка»



Речення


18
Аналіз перевірної роботи. Закріплення й узагальнення вивченого про речення в 1-2 класах. Поділ тексту на речення.  (впр. 75-79)


19
Речення, різні за метою висловлювання та інтонацією (розповідні, питальні, спонукальні; окличні та неокличні). Розділові знаки в кінці речень. Використання різних видів речень у висловлюваннях, створених на основі навчальних ситуацій. (впр. 80-84)


20
Інтонування речень під час голосного читання, зв’язних висловлювань та усного діалогу. Питальні речення. Побудова питальних речень за змістом розповідних  (впр. 85—87)


21
Звертання, розділові знаки при них. Виділення звертань в усному мовленні паузами, а на письмі – розділовими знаками . Використання у ролі звертань форм кличного відмінка : друже, Ольго, Василю, Наталко, Наталю, Маріє Петрівно .(впр. 88-92)


22
Члени речения. Головні i другорядні члени речення. Зв'язок слів у реченні. (впр. 93-97)
Навчальна робота.  Діалог ( теми для діалогу: «Моя школа», «Улюблена пора року», «У крамниці», «В  гостях у бабусі»)


23
Поняття про словосполучення. Головне і залежне слово у словосполученні. Встановлення смислових і граматичних зв’язків між словами в реченнях. (впр. 98-102)
Перевірна робота.  Діалог( теми для діалогу: «Моя школа», «Улюблена пора року», «У крамниці», «В  гостях у бабусі»)


24
Побудова речень. Поширення речень за питаннями і схемами. Узагальнення знань учнів з теми «Речення» (впр. 103-107).
Перевірна робота.  Діалог( теми для діалогу: «Моя школа», «Улюблена пора року», «У крамниці», «В  гостях у бабусі»)


25
Розвиток зв’язного мовлення 3.  Складання  зв’язних речень за малюнком і планом



Слово. Значення слова


26
Значення слів. Слова з  прямим і переносним значення
(впр. 108-111)


27
Значення слів. випадки багатозначності.  Складання речень. (впр. 112-115)


28
Значення слів, найуживаніші омоніми (без терміна). Слова, які звучать і пишуться однаково. Складання речень. (впр. 116-120)


29
Синоніми. Добір синонімів з метою увиразнення висловленої думки та уникнення невиправданих повторів того самого слова. (впр. 121-125)


30
Розвиток зв’язного мовлення  4. Складання діалогу


31
Спостереження за роллю синонімів у тексті. Ознайомлення з деякими  найпоширенішими  фразеологізмами. Розвиток умінь помічати в тексті незнайомі слова, з’ясовувати їх значення. (впр. 126-128).  
Навчальна робота . Диктант «Чарівна осінь»


32
Слова, протилежні за значенням (антоніми). Культура мовленого слова: розрізнення літературної лексичної норми та ненормативної лексики (діалектизмів, суржику, русизмів тощо) на прикладах спостережень за мовленням учнів. (впр. 129-134)


33
Комбінована перевірна робота( диктант із тестовими завданнями з мовної теми не пов’язаними зі змістом тексту) Диктант 1 «Осінь»  (20 – 25 слів)



                         Будова слова


34
Аналіз перевірної роботи. Поняття про закінчення слова. Роль закінчення як частини слова, за допомогою якої змінюється форма слова (без вживання терміну) на прикладах із різних частин мови. Закінчення як засіб зв’язку слів у реченні. Визначення закінчення способом змінювання слів за питаннями. (впр. 135-140)


35
Поняття про основу слова. (впр. 141-146)


36
Основа слова.  Частини основи: префікс, корінь, суфікс. Аналіз будови слова.  (впр. 147—151)


37
Корінь слова .Спільнокореневі слова.  Аналіз будови слова. 
(впр. 152-155)


38
Розрізнення  синонімів,  спільнокореневих  слів  і  різних форм одного й того ж слова. (впр. 156-159)


39
Розрізнення слів із коренями, що звучать однаково, але мають різне значення. (впр. 160-163).


40
Чергування голосних [о], [є] з [і] в коренях слів. Побудова словосполучень (впр. 164-168)


41
Чергування  приголосних [г], [к], [х] → [ж], [ч], [ш] → [з´], [ц´], [с´] у коренях слів. (впр. 169-173)


42
Розвиток зв’язного мовлення  5. Складання тексту – міркування «Книга – твій друг, без неї – як без рук»


43
Вимова і правопис слів із ненаголошеними [є], [и] в  коре­нях, які перевіряються наголосом. Поняття орфограма. (впр. 174-178)


44
Вимова і правопис слів з ненаголошеними [е], [и] в корені слова, які перевіряються наголосом. (впр179-183)
Навчальна робота. Списування «Кульбабки»


45
Вимова і правопис слів з ненаголошеними [є], [и] в коре­нях, що не перевіряються наголосом.  Робота з орфографічним словником. (впр. 184-189)


46
Перевірна робота ( як окремий вид роботи).
Списування 1 «Кішка в житті людини»


47
Поглиблення знань про дзвінкі та глухі приголосні (парні й непарні). Вимова й правопис слів із дзвін­кими та глухими приголосними звуками (впр. 190—193)


48
Вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та середині слів перед глухими. (впр. 194-197)


49
Правило перевірки правопису слів типу просьба, боротьба, кігті, нігті. (впр. 198-204)


50
Розвиток зв’язного мовлення 6. Упорядкування деформованого тексту.


51
Повторення правопису слів із дзвінкими приголосними в кінці та середині слів перед глухими.   (впр. 205-209)


52
 Префікс. Словотворча роль префіксів. Творення слів з найуживанішими префіксами, складання з ними словосполучень і речень. З’ясування значення слів з різними префіксами (впр. 210-214)                        


53
 Префікси, співзвучні з прийменниками (спостереження за звучанням і написанням). (впр. 215-219)


54
Правопис префіксів роз- , без-. Спостереження за збігом однакових приголосних звуків на межі префікса і кореня (беззубий, беззвучний, беззмістовний, роззолочений, роззуватись, роззиратись) . (впр. 220-224)


55
Практичне ознайомлення з написанням префіксів з- (с-). Спостереження за значенням слів з різними префіксами (у словосполученнях, реченнях, тексті). (впр. 225-228)


56
Збіг однакових приголосних звуків на межі префікса і
 ко­реня.  (впр. 229-232)


57
Розвиток  зв 'язного мовлення  7. Письмовий переказ тексту за складеним планом.


58
Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї. (впр. 233-236)


59
Закріплення правила вживання апострофа після префіксів. Перенос слів із префіксами. (впр. 237-240)
Навчальна робота «Речення. Слово. Значення слова. Будова слова»


60
Суфікс. Спостереження за роллю суфіксів на прикладі спільнокореневих слів, які належать до тієї самої частини мови. Спостереження за значенням слів із суфіксами
(у реченнях, тексті). (впр. 241-245)


61
Перевірна робота ( тестова робота). Перевірка мовних знань, умінь і навичок  1 «Речення» «Слово. Значення слова» «Будова слова»


62
Творення слів з найуживанішими суфіксами, введення їх у речення, текст. (впр. 246-250)


63
Спостереження за збігом однакових приголосних на межі кореня і суфікса (сонний, денний, осінній). Поділ таких слів для переносу. (впр. 251-255)


64
Спостереження за значенням слів із суфіксами (у реченнях, тексті)(впр. 256-258)



Частини мови. Загальне поняття


65
Спостереження за словами, що відповідають на питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? скільки? котрúй? котрá? котрé? котрí? де? коли? як?, а також за службовими словами, до яких не можна поставити питання (і, та, на, від, до, але тощо). Розпізнавання таких слів.
(впр. 259—262)


66
Розвиток зв’язного мовлення 8.  Складання усного твору за поданим зачином


67
Словниково-логічні вправи на розрізнення слів за родови­ми і видовими ознаками та за смисловими групами в межах кожної частини мови.  (впр.  263-266)


68
Спостереження і добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови, розрізнення їх за питаннями, значенням, роллю в реченні та за граматичним і смисловим зв’язком з іншими словами (в межах словосполучень і речень).
(впр. 267—275)



Іменник


69
Загальне поняття (питання, значення, роль та зв’язок з іншими словами в реченні за допомогою закінчень та прийменників). Іменники, що означають назви істот (хто?), та іменники, які означають назви неістот (що?). (впр. 276-283)


70
Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках. (впр. 284-287)


71
Розвиток зв’язного мовлення 9. Як писати листи


72
Закріплення навичок правопису власних імен і загальних іменників. (впр. 288-293)


73
Формування поняття предметності на прикладах іменників, які означають опредмечені якості (утворених від прикметників). (впр. 294-297)


74
Формування поняття предметності на прикладах іменників, які означають опредмечені дії (утворених від дієслів) (впр.298-303)


75
Рід іменників (чоловічий, жіночий, середній).  Віднесення слова до одного з родів. (впр. 304-307)


76
Вправи на визначення роду іменників. Родові закінчення іменників. Віднесення слова до одного з родів. (впр. 308-312)


77
Розвиток  зв 'язного мовлення 10.   Переказ тексту за планом та опорними словами


78
Змінювання іменників за числами (однина і множина).
(впр. 313-317)


79
Іменники, що вживаються лише в однині або лише у мно­жині. Вправи на змінювання іменників за числами. (впр. 318-321)            Навчальна  робота  «Іменник»


80
Практичне ознайомлення з відмінками іменника (назви відмінків, відмінкові питання). Спостереження за змінюванням (у таблиці) іменників за відмінками. Форма слова.
(впр. 322-325)


81
Роль іменників у реченні. Зв'язок іменників з іншими сло­вами в реченні за допомогою закінчень та прийменників.
(впр. 326-330)


82
Перевірна робота ( тестова робота)
Перевірка мовних знань, умінь і навичок  1 «Іменник»


83
Розвиток зв’язного мовлення 11.  Складання казки за уявою на тему «Як подорожує краплина води»



                        Прикметник


84
Аналіз перевірної роботи. Загальне поняття (питання, значення, роль у реченні). (впр. 331-335)


85
 Встановлення зв’язку прикметників з іменниками за допомогою питань від іменника до прикметника. Спостереження за вживанням прикметників у загадках.
(впр. 336-340)


86
Вправи на встановлення зв'язку прикметників з іменника­ми в реченні.  (впр. 341-345)


87
Розвиток  зв 'язного мовлення 12.   Письмове висловлювання про ситуації з життя класу.


88
Змінювання прикметників за числами.  (впр. 346-355)


89
Змінювання прикметників за родами. Родові закінчення прикметників: -ий, -ій, -а, -я, -е, -є. (впр. 356-359)


90
Вправи на визначення роду і числа прикметників за відповід­ними   іменниками.   Прикметники-синоніми   і   прикметники-антоніми. (впр. 360-364)


91
Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Використання їх у зв’язних висловлюваннях. Розбір прикметника як частини мови. (впр.365-368)


92
Вживання прикметників у прямому і переносному значен­нях.  Спостереження за влучним уживанням прикметників у тексті, зокрема в описах, розмірковування над тим, з якою метою вони дібрані автором. (впр. 369-373)


93
Розвиток зв’язного мовлення 13. Твір – опис людини з використанням порівнянь


94
Спостереження за вживанням прикметників у загадках.
Вибір з-поміж поданих прикметників тих, що найточніше характеризують персонажів, події, явища
. (впр. 374-378)
Навчальна робота. Диктант «Квітуча вишня»


95
Вправи на засвоєння різних форм прикметників у сполученні з іменниками. Закріплення знань учнів про прикметник як частину мови.  (впр. 379-387)


96
Перевірна робота ( диктант із тестовими завданнями з мовної теми не пов’язаними зі змістом тексту).
Диктант 1 «Моя Батьківщина» ( 20 – 25 слів)



                              Дієслово


97
Аналіз перевірної роботи. Загальне поняття про дієслово( питання, роль у реченні). Зв'язок дієслова з іменником у реченні. (впр. 388-391)


98
Розвиток зв’язного мовлення14. Стислий переказ «Сміливий учинок»


99
Розпізнавання дієслів у реченнях. Спостереження за роллю дієслів  у реченнях  і текстах. (впр. 392-394)


100
Спостереження за влучним добором дієслів автором тексту для змалювання подій, явищ. Вибір із даних дієслів тих, що найвиразніше передають думку, відповідають меті й типу висловлювання. (впр.395-398)


101
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Удосконалення висловлювань шляхом добору дієслівних синонімів.(399-407) 
Навчальна робота. Списування  «Писанки»


102
Вживання дієслів у переносному значенні.(впр. 408-412)


103
Перевірна робота( як окремий вид роботи).
Списування 1. «Весняні свята»


104
 Спостереження за вживанням дієслів у мовленні. Закріплення знань і вмінь, пов'язаних із лексико -логічними значеннями дієслів (впр. 413-417)


105
Змінювання дієслів за часами.  (впр. 418-422)


106
Змінювання дієслів за часами. Вправи на розпізнавання часових форм дієслова у тексті. Використання їх у власному мовленні.  
(впр. 423-426)  


107
Дієслова, що означають завершену і незавершену дію.
(впр. 427-433).  


108
Вправи на творення і вживання дієслів теперішнього, минулого і майбутнього часу у власних висловлюваннях.
(впр. 434-440)


109
Розвиток зв 'язного мовлення 16.  Складання тексту – міркування «Чому ластівки відлітають першими»


110
правило написання не з дієсловами. Використання дієслів зне в монологічному та діалогічному мовленні. (впр. 441—445)   Навчальна робота «Дієслово»


111
Закріплення знань учнів про дієслово як частину мови, про часові форми дієслова. Узагальнення знань учнів  (впр. 446-449)


112
Перевірна робота ( тестова робота).
Перевірка мовних знань, умінь і навичок 2 «Дієслово»



               Повторення вивченого за рік


113
Повторення вивченого про звуки і букви. Позначення м’якості  приголосних звуків перед знаком м’якшення.  (впр. 450—456).
Навчальна робота. Диктант « Журавель»


114
Перевірна робота ( як окремий вид роботи).
Диктант 2 «Рідний край» (60 – 70 слів)


115
Розвиток зв’язного мовлення 17.  Редагування текстів


116
Аналіз перевірної роботи. Повторення вивченого про текст.  (впр. 457-461)


117
Повторення вивченого про части­ни мови. Складання речень за малюнком (впр. 462—466).


118
Повторення вивченого матеріалу (впр. 467—469).


119
Узагальнення і систематизація знань учнів.  Підсумковий урок за рік




Немає коментарів:

Дописати коментар