Природознавство
«Програми для середньої загальноосвітньої
школи», 1 – 4 класи
(К., Видавничий світ «Освіта», 2012р.)
За підручником Гільберг
Т. Г., Сак Т. В.
Природознавство : підр.
для 3 кл. -К: «Генеза», 2013
68 годин
на рік
2
години на
тиждень
№
п/п
|
Тема
уроку
|
Дата
|
|
|
Вода
|
|
|
1
|
Різноманітність
природи та методи її
дослідження.
(с. 4-7 з.с.2 )
|
|
|
2
|
Вода в природі. (с. 8-11 з. с.3).
|
|
|
3
|
Властивості
води. Температура плавлення льоду та кипіння води.
Значення трьох станів води для життя на Землі. (с.11-14 з.с.4)
|
|
|
4
|
Вода — розчинник. Розчинні та нерозчинні речовини. Практична
робота: дослідження розчинності речовин, що використовуються у побуті (с. 14-17 с.5)
|
|
|
5
|
Прісна та морська вода. Розподіл запасів прісної води
на Землі. (с.18 – 20 з.с.6-7)
|
|
|
6
|
Використання
води людиною. (с. 21 з.с. 8) Навчальний проект «Добра справа для природи» (с. 167 - 168)
|
|
|
7
|
Робота води в природі (с. 22-25 з. с.8)
|
|
|
8
|
Як людина використовує властивості
води? Охорона водойм. (с. 25-28 з. с.9)
|
|
|
9
|
Перевірна
робота 1 з теми «Вода»
|
|
|
|
Повітря
|
|
|
10
|
Повітря,
його склад та властивості.
Практична
робота: дослідження
властивостей повітря. (с.
29-31 з. с.10)
|
|
|
11
|
Розширення повітря при нагріванні. (с. 32-34 з .с.11-12)
|
|
|
12
|
Рух повітря. Поняття
про виникнення вітру.
(с.
34—36 з. с.13)
|
|
|
13
|
Як людина використовує повітря? Охорона
повітря.
(с. 37-40 з. с.14)
|
|
|
14
|
Навчальний проект «Звідки
береться пил?» (з.с.15 -16)
|
|
|
15
|
Перевірна робота 2 з теми «Повітря»
|
|
|
|
Корисні копалини. Ґрунти
|
|
|
16
|
Аналіз контрольної роботи. Корисні
копалини – гірські породи, які використовує людина. Різноманітність корисних
копалин. (с. 41-44 з. с.17)
|
|
|
17
|
Корисні копалини, способи їх
видобування. Практична робота:
ознайомлення
з колекцією корисних
копалин. (с. 44-48 з. с.18
-19)
|
|
|
18
|
Навчальний проект „Шукачі
скарбів” (корисні копалини рідного краю) (с.47, з.с. 19)
|
|
|
19
|
Значення
корисних копалин для людини.
(с. 48-52 з. с.20)
|
|
|
20
|
Ґрунт — важливе тіло природи. Родючіст — основна властивість ґрунту. Хто живе у ґрунті? Роль живих організмів в утворенні ґрунту. ( с. 53-55 з. с.21)
|
|
|
21
|
Практична робота: виявлення повітря та води у складі ґрунту.(с. 172)
|
|
|
22
|
Значення та охорона ґрунтів. (с. 55-59 з. с.22)
|
|
|
|
Енергія в нашому житті
|
|
|
23
|
Енергія. Паливні корисні копалини (вугілля,
нафта, газ, торф) та їхнє використання людиною. (с. 60-63 з. с.23)
|
|
|
24
|
Сонце –
невичерпне джерело енергії.(с. 63-65 з. с.24)
|
|
|
25
|
Вітер - невичерпне джерело енергії. (с. 65—67 з. с.25)
|
|
|
26
|
Використання енергії Сонця, вітру
і рухомої води людиною. (с. 67-70 з. с.26)
|
|
|
27
|
Поняття про збереження тепла й
електроенергії у побуті. Навчальний проект: „Ми –
гноми-економи!” (як зберегти тепло і світло у нашому домі) (с.70-73 з. с.27)
|
|
|
28
|
Побутові
прилади, які споживають енергію.
(с.72 – 76 з.с.27 -28)
|
|
|
29
|
Екскурсія «Тепло у твоєму домі (шкільна котельня)»
|
|
|
30
|
Перевірна робота 3 з теми « Корисні копалини. Ґрунти. Енергія в нашому
житті»
|
|
|
|
Живі організми та середовища їхнього існування
|
|
|
31
|
Аналіз контрольної роботи . Рослини – живі організми. Квіткові та хвойні рослини. -(с.77-81 з. с.29)
|
|
|
32
|
Екскурсія «Різноманітність тварин і рослин рідного краю» (зоопарк) (с.
81-83 з. с.30)
|
|
|
33
|
Розмноження
квіткових рослин. (с.84-87 з. с.31)
|
|
|
34
|
Умови розвитку рослин.
(с.87-88 з. с.32)
|
|
|
35
|
Навчальний проект «Теплиця на моєму
підвіконні» (виготовлення
моделі теплиці та вирощування рослин з насіння) (с. 88—90 з. с.33)
|
|
|
36
|
Пристосування
квіткових рослин до різних умов життя. Практична робота: ознайомлення зі зразками гербаріїв квіткових рослин (с.91-94 с.34)
|
|
|
37
|
Культурні рослини. (с. 94—97 с.35)
|
|
|
38
|
Значення рослин для природи. (с. 97-100 з. с.36)
|
|
|
39
|
Тварини.
Різноманітність тварин. Розмноження
та розвиток тварин, піклування про потомство.
(с.100—103 з. с.37)
|
|
|
40
|
Комахи. ( с. 103-106 з. с.38)
|
|
|
41
|
Риби. Земноводні. Плазуни. (с. 106-10 з. с.39)
|
|
|
42
|
Птахи. (с. 109-112 з. с.40)
|
|
|
43
|
Звірі (ссавці). (с.112-115 с.41)
|
|
|
44
|
Поділ тварин за способом
живлення (рослиноїдні, твариноїдні, всеїдні тварини). Ланцюги живлення. (с.115—117 з.
с.42-43)
|
|
|
45
|
Свійські та дикі тварини. Пристосування тварин до життя в різних умовах. (с.118-120 з. с.44)
|
|
|
46
|
Перевірна робота 4 з теми «Рослини, тварини і середовища їх
існування»
|
|
|
47
|
Гриби – живі організми. Будова шапкових грибів. (с.121-123 з. с.45)
|
|
|
48
|
Значення грибів у природі. (с. 123-125 з. с.45)
|
|
|
49
|
Бактерії. Значення бактерій у природі
та для людини. (с.
126-127 з. с.46)
|
|
|
50
|
Екскурсія «Корисні бактерії». Чому бактерії називають і друзями, і ворогами людини? (с. 171)
|
|
|
51
|
Бактерії. Значення бактерій для природи і життя людини.
(с. 127-129 з. с.46)
|
|
|
52
|
Охорона рослинного і тваринного
світу
( с.129-131 з. с.47)
|
|
|
53
|
Червона книга України (с.131-134 з. с.48-49)
|
|
|
54
|
Заповідні території рідного краю. (с. 134—141 з. с.50)
|
|
|
55
|
Перевірна робота 5 з теми «Рослини,
тварини і середовища їх існування»
|
|
|
|
Людина та її організм
|
|
|
56
|
Організм людини. Системи органів тіла людини та їх
значення в житті
людини (с.142-144 з. с.51)
|
|
|
57
|
Нервова система (с.143, з.с.51)
|
|
|
58
|
Опорно - рухова система (с.144-146 з. с.52)
|
|
|
59
|
Формування постави. (с. 147—140 з. с.52)
|
|
|
60
|
Екскурсія «Твоє здоров’я» (шкільний медичний кабінет, лікарня, аптека).
|
|
|
61
|
Травна система (с.149-150 з. с.53)
|
|
|
62
|
Харчування. Правила
здорового харчування
Практична робота: Аналіз запропонованого раціону харчування (або складання
раціону здорового харчування). (с.151-153 з. с.53-55)
|
|
|
63
|
Дихальна
система. Запобігання захворюванням органів дихання. (с.153-155 з. с.55-56)
|
|
|
64
|
Кровоносна система. Значення крові в
організмі людини (с.155-157 з. с.56-57)
|
|
|
65
|
Шкіра. Значення
шкіри для організму людини та її гігієна. (с.157-159 з. с.58)
|
|
|
66
|
Органи чуття. Гігієна органів чуття. (с.159-162 з. с.59)
|
|
|
67
|
Здоровий спосіб життя (с.163-166 з. с.60)
|
|
|
68
|
Перевірна робота 6 з теми «Людина та її організм»
|
|
|
69
|
Навчальний проект «Який дар природи для людства найцінніший?» (повітря, вода,
тварини, рослини, ґрунт, корисні копалини)
|
|
|
70
|
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і систематизація знань учнів.
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар