Образотворче мистецтво
«Програми для середньої загальноосвітньої школи»
1 – 4 класи
(К., Видавничий світ «Освіта», 2012р.)
За підручником: Трач
С.К., Резніченко М.І.
- Тернопіль Навчальна
книга – Богдан 2013
35 годин на рік
1 година
на тиждень
№ п\п
|
Тема уроку
|
Дата
|
|
|
У майстернях графіка та
живописця
|
|
|
1
|
«В гостях у художників». Відеомандрівка до майстерні художника-графіка.
Матеріали, інструменти та обладнання. Композиція «Королівство Графіки. Витівки принцеси Лінії»
|
|
|
2
|
Матеріали, інструменти та обладнання художника-графіка.
Закріплення знань про графічні
техніки. Композиція « Які бувають дерева» (радісне, сумне, сердите, хворе, старе ) с. 2- 3
|
|
|
3
|
Вибір засобів виразності графіки для передавання характеру форми та поверхні зображуваних
об'єктів та предметів. Композиція «Казкові дерева. Ляпкрграфія» с.4 - 5
|
|
|
4
|
Елементарне поняття про динамічну
композицію.
Передавання руху в природі
графічними засобами. Значення кольору у графічних творах. Композиція «Вітер з гаєм розмовляє» с.6- 7
|
|
|
5
|
Мандрівка до майстерні художника-живописця. Матеріали, інструменти та обладнання. Закріплення знань
з основ кольорознавства (основні та похідні кольори,
кольоровий спектр).
Композиція «Дарунки осені» с. 8 - 9
|
|
|
6
|
Поглиблення знань про колір як
засіб вираження характеру й настрою. Кольорові контрасти. Композиція
«Схід сонця на морі» с.10 - 11
|
|
|
7
|
Споріднені кольори, гармонія споріднених кольорів. Кольорові відтінки, нюанси. Композиція
«Дзвінкоголосий півник» с.14-15
|
|
|
8
|
Свідомий вибір колірного вирішення. Технічні прийоми
роботи гуашевими фарбами. Композиція
«Вечір на
сопілці грає» с.12 - 13
|
|
|
9
|
Технічні прийоми роботи
акварельними фарбами. Акварель
«по-мокрому». Виконання швидких колірних замальовок асоціативного характеру. Композиція «Дощовий день» с. 16 – 17
Узагальнення матеріалу за темою «У майстернях графіка та
живописця»
|
|
|
|
У
майстернях скульптора, архітектора й народних майстрів
|
|
|
10
|
Мандрівка
до майстерні художника-скульптора. Матеріали, інструменти та обладнання. Передача
основної форми будови тварин у простих позах. Композиція «Динозаври. Ліплення» с.18
|
|
|
11
|
Виражальні можливості об'ємної та
рельєфної форми. Відтворення
фактури зображуваної поверхні. Композиція «Запишався наш павич. Ліплення» с.19
|
|
|
12
|
Робоче місце архітектора. Матеріали,
інструменти й обладнання художника-архітектора. Композиція «Палац Снігової королеви. Витинанка» с.20 - 21
|
|
|
13
|
Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення різних за формою та характером будівель. Композиція «Гарна хатка» с.22 - 23
|
|
|
14
|
Робоче
місце народних майстрів .Матеріали, інструменти й обладнання. Основні види декоративно-прикладного
мистецтва. Композиція «Ескіз вишивки для рушника» с. 26 - 27
|
|
|
15
|
Гончарство в Україні. Основні види гончарного
посуду, різноманітність форм. Узгодженість декору з формою. Композиція «Найкращий виріб гончара. Глечик.
Ліплення» с. 25
|
|
|
16
|
Узагальнення матеріалу за темою: « У майстернях скульптора, архітектора й народних майстрів» Композиція «Бородатий
Морозенко» с. 28 Композиція «Різдвяний янгол» с. 29 (групові та
колективні роботи)
|
|
|
|
У гостях у художників: пейзажиста,
анімаліста, портретиста, майстра натюрморту
|
|
|
17
|
Ознайомлення
з основними жанрами образотворчого мистецтва (на пропедевтичному рівні) Композиція «Зимова казка» с.30-31
|
|
|
18
|
Пейзаж. Відтворення плановості розміщення об'єктів у просторі шляхом
загороджування. Композиція «Яким
буває море» с. 32 - 33
|
|
|
19
|
Передавання глибини простору за допомогою кольору при створенні уявного краєвиду. Композиція
«Подорож у гори» с.34-35
|
|
|
20
|
Анімалістичний
жанр та його особливості. Розвиток навичок малювання тварин (звірів, птахів,
комах), знання їх елементарної будови. Композиція «Вірні друзі людини» с.36 - 37
|
|
|
21
|
Відтворення характерних особливостей силуету тварин у
русі ( на початковому рівні). Композиція «Силует тварини» с.38
|
|
|
22
|
Портрет у різних видах
образотворчого мистецтва. Композиція
«Портрет казкового героя» с.39
|
|
|
23
|
Актуалізація
знань про елементарну будову фігури людини. Зображення людини в русі. Композиція
«Зимові ігри та розваги» с. 40 - 41
|
|
|
24
|
Натюрморт як
жанр образотворчого мистецтва. Особливості виділення головного в композиції. Композиція
«Вербові
котики» с.42 - 43
|
|
|
25
|
Натюрморт з натури. Композиція з
неживих предметів (квіти у вазі, овочі, фрукти, шкільне приладдя ). Композиція «Пасхальний натюрморт» с.
44 – 45 Узагальнення матеріалу за темою «У гостях у художників: пейзажиста, анімаліста, портретиста, майстра
натюрморту»
|
|
|
|
Улюблені сюжети в
мистецтві. Художник і театр
|
|
|
26
|
Побутові теми в творах мистецтва. Поглиблення умінь у створенні багатофігурної
композиції. Композиція «Веселе свято» с.46 - 47
|
|
|
27
|
Зображення тварин та людей в
ілюстраціях до казок. Передача індивідуальної характеристики казкового
персонажа. Малювання ілюстрації до казки «Курочка Ряба» с.52
- 53
|
|
|
28
|
Знайомство з художниками театру, з елементами
сценографії (декорації, сцена тощо) та їх призначенням. Малювання ілюстрації до української народної казки «Івасик - Телесик» с.50 - 51
|
|
|
29
|
Значення форми, кольору, декору в створенні виразних театральних масок. Композиція
«Театральна маска»
с. 59
|
|
|
30
|
Роль костюма в розкритті образу
театрального героя. Узгодження форми (деталей одягу) з декором. Композиція«Костюм театрального героя»с. 62 - 63
|
|
|
31
|
Різновиди ляльок в театрі та мультиплікації. Конструювання
лялькового персонажа. Композиція «Персонаж лялькового театру. Паперопластика» с.56-57
|
|
|
32
|
Використання простої шрифтової композиції під час створення ескізу театральної афіші. Композиція «Афіша до дитячої
вистави» с.54 - 55
|
|
|
33
|
Передавання
святкового настрою за допомогою кольору та декору в тематичній композиції. Композиція
«На арені цирку» (колективна форма роботи) с.60
- 61
|
|
|
34
|
Узагальнення матеріалу
за темою «Улюблені сюжети в мистецтві.
Художник і театр». Малювання
ілюстрації до української народної казки «Коза - Дереза» с. 50 - 51
|
|
|
35
|
Підсумковий урок за рік
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар