вівторок, 17 жовтня 2017 р.

Свято Букваря
Усі зібрались в цьому залі,
Бо нині – свято Букваря.
Нам трішки сумно, трішки шкода, -
Прощання надійшла пора.



І дзвінок веселий кличе
 Першокласників на свято,
 Не запізнюйтесь! Скоріше!
 Час з буквариком прощатись!

В першім класі - урочистий
 День прощання з букварем.
 Пригадай, що ти колись - то
 Був маленьким школярем.

Ми всі вчимося залюбки.
 Гартуємось, міцнієм.
 Читаєм з захватом книжки,
 І про майбутнє мрієм.

Татусю наш! Мамо рідна!
 Ну як же вам не дякувать в цей час!
 Зате, що розум, щедрість, вміння -
 Все віддаєте ви для нас.
 За вашу працю, ласку і любов

Всі «Спасибі» вам скажемо знов.

Любі гості, мами й тата!
В нас – Букварикове свято!
Добре, що прийшли у клас
Привітати з святом нас!

Є святкових днів багато
На листках календаря,
А між ними й наше свято –
Вшанування Букваря!

Букви добре ми вивчали –
Знаєм їх від А до Я.
І  сторіночку останню
Прочитали з Букваря!



Ще недавно йшли до школи
Перший раз у перший клас.
Не забудемо ніколи
Той святковий день для нас!

Пісня «Перший раз у перший клас»

Буквар взяли ми перший раз,
Коли прийшли у перший клас.
І можем впевнено сказати:
«Ми добре вміємо читати!»

Свято наше вже триває,
А букварика немає.
Ми букварика чекаєм,
А його усе немає.
Де ж так довго забарився?
Може в лісіз аблудився?

Сорока 
 Скре-ке-ке! Скре-ке-ке!
 Чи ви чули отаке:
Нині свято Букваря, а Букварика нема
Не прийшов до діток вчасно,
Може трапилось нещастя?!
То ж давайте погукаєм
Та зі святом привітаєм!

Букварику! Наш любий друже!
На тебе всі чекають дуже.
Завітай до нас на свято,
Чекають хлопці та дівчата!

(Співаючи  на мелодію «Пісні розбійників» із мультфільму «Бременські музиканти», на мітлі влітає Баба Яга, а за нею йде Букварик).

Баба Яга

Кажуть, що стара я баба,
А я дівка хоч куди.
Чи піти мені на танці,
Чи зайти мені сюди?
Ой-ля-ля, ой-ля-ля!
Чи зайти мені сюди?
Ой-ля-ля, ой-ля-ля!
Гоп-ля!

       Кажуть тут сьогодні свято
      Мого друга Букваря.
      Підвезла його у ступі
      Та й сама сюди зайшла!
      Ой-ля-ля, ой-ля-ля!
      Та й сама сюди зайшла!
       Ой-ля-ля, ой-ля-ля!
       Гоп-ля!

Букварик:
Діти любі! Добрий день!
Радий я вам дуже!
Як почув про своє свято,
Примчав до вас, друзі.
Підвезти мене взялась
Подруга Ягуся.
Каже: «Хочу й я на свято –
Та діток боюся.
Я їм капості робила,
Можуть не простити
Й на твоє,Букварик, свято
Не схочуть не пустити

Ну то що, діти, залишимо Бабу Ягу на нашім святі?

Ми всіх гостей вітаємо
І дуже всім радіємо,
Бо ми всі букви знаємо
Й пісні співати вміємо!

Дорогий  Букварику! Ти у нас сьогодні найголовніший. Ми тебе дуже чекали і хочемо звітувати про те, як навчилися читати, писати і рахувати. Командир класу, здай рапорт!

Командир:
 - Клас! Рівняйсь! Струнко! Шановний Букварику! За час навчання в першому класі вивчено 33 літери.
Голосних  звуків – 6, вони позначаються десятьма буквами.
Приголосних звуків –22.
Серед них  є тверді і м’які, дзвінкі і глухі.
Ь  - буква,  а  не звук.
Букви ми пишемо і бачимо, а звуки  - вимовляємо і чуємо.

Букварик: -  Оце так я навчив! Які ж ви всі розумники

Яким словом можна замінити АЛФАВІТ? (Азбука,абетка)
Як називають віршики, що допомагають нам швидко читати?
Давайте пригадаємо декілька з них.

             ( розповідають скоромовки)
Букварик
Що ж спасибі, школярі,
І дівчата, і хлоп’ята.
Може, хочете про букви
Щось цікаве розказати?

Щ:Щітка, щічки ще й щипати.
Дуже хочу розказати.
 Буква «ща» - оце дива!
 Хоч одна, а звуків два!

Люба букво! Не хвались!
А уважно подивись.
Ще таких є аж 4
В алфавіта у квартирі.
Познайомтесь з ними всі:
Я, Ю, Є та ще і Ї!

Ї: Я завжди два звуки маю
   Й ні на кого не зважаю!

Я: З нас 2 звуки кожна має
     Та не завжди промовляє.
     Тільки на початку слова

Ю: Або після голосного,

Є:  Або склад як починаєм,
     То два звуки позначаєм!

Ь:  М’який знак, як чарівник,
      Буква є, а звук десь зник.
      Все пом’якшує тверді
      Кожен раз він день при дні!

Дуже любимо пісні
Наші звуки голосні.
Ми співаєм голосно
Пречудовим голосом.
А-О-И-І-Е-У!
Чи сподобалось кому?

Баба Яга:  От чудові голосні! Так сподобались мені!

А:  Бач, сподобались! Авжеж!
      Тільки це іще не все ж.
      Ми будуємо склади.
      Нумо, «ка», іди сюди!



К:    Підійди-но, букво «ем»,
        Що ж, давайте їх складем!
        Ось дивіться! Вийшло «мак».
        Бачте – вміємо ми як!

Й:Й – завжди-завжди м’який
        Лиш один я є такий!

Ч:Ч і Ш – завжди тверді.

Ш: Не страшний нам навіть і !

Дж і Дз:  Дж і Дз, як вдвох стають,
               Один звук лиш подають.
               Якщо слово переносять,
               «Не роз’єднуйте нас!» - просять.

За час навчання в школі з учнями трапляються різноманітні пригоди.

А ще ми пропонуємо вашій увазі пояснення учня, який спізнився на урок:

Вірш «Пояснення учня»

Це я запізнився до Вас на урок?
Та знаєте скільки я звідав морок!
Хотів я проснутись – так бісова сплюха –
Подушка мені приліпилась до вуха!
Як вийшов надвір, то втікав від кота –
Бляшанку чіпляв він мені до хвоста.
Якого хвоста? Кіт же просто не знає
Про те, що хвостів у дітей не буває!
А потім зненацька ще й посеред шляху

Накинулась річка на мене невдаху.
Ну й плавала річка у мене на спині!
Аж губи у неї зробилися сині!
А потім… Ось, бачте, під оком – синець.
То в мене з рогатки стріляв горобець!
А потім… А, врешті, хіба цього мало?
Якби Ви хоч трохи такого зазнали,
То Ви б не питали ні в кого й ніколи
Чому я сьогодні спізнився до школи…

А спізнюватись до школи не слід, бо можна пропустити багато цікавого і повчального.

Пісня
Дякуємо. Сподіваюсь ви добре засвоїли те, про що співали. А ось наш Букварик хоче перевірити, як ви вмієте загадки розгадувати.

Загадки

Ось до класу всіх скликає голосистий цей дзвінок
І ми радо поспішаєм не в садок, а на…….(урок).

Виводить букви і слова ота цікава штучка.
В руці виблискує здаля нова, гарненька……….(ручка).

Всяк школяр його шанує, бо він пише ще й малює
Хто ж цей славний молодець? Це, звичайно……..(олівець).

Ручки й олівці, щоб знали, ми кладемо у………… (пенали).

Для письма, сказати прошу, що потрібно взяти?.............(зошит).

Букварик:  – Розумні дітки в 1-Б, розумні! Молодці!

Дякуючи нашому Букварику, який навчив нас читати, ми дізналися вже багато чого. То ж пограємось з вами у гру «Логічний ланцюжок». Готові?

Гра «Логічний ланцюжок»

- Каштан – дерево, а калина?
-  Суниці – ягоди, а опеньки?
- Пшениця росте у полі, а яблуня?
- Комбайном керує комбайнер, а поїздом?
- Змії повзають, а птахи?
- Манну крупу роблять із пшениці, а олію?

- Дякую за правильні відповіді. Давайте ще раз подякуємо Букварику за науку.

Перший раз у перший клас
Восени повів ти нас.
Тепер підем у наступний,
Вітер хай нам дме попутний!
Ну а вчителька як буде?
Що, покине усіх нас?
Ні! Вона разом із нами
Перейде у другий клас!

Б.Я.  Зачекайте, зачекайте. Я ще з математики хочу знання перевірити.


7  цукерок Толя мав.
2 цукерки мамі дав,
2 – малій сестричці Олі.
А лишилось скільки в Толі? (7-2-2=3)

Васю, ти чому сердитий?
Слив не можу полічити.
5 – було, 1- я з’їв,
Скільки мамі залишив?   (5-1=4)

Мишеня ліском йшло пішки,
Несло друзям 6 горішків.
Та в дорозі не втерпіло,
Непомітно 2 з них з’їло.
Ото ж я у вас питаю –
Скільки воно ще їх має?       (6-2=4)

Б.Я.  – Ось тепер я спокійна. Можете впевнено вирушати у другий клас. А хто ж вам допомагав навчатися?   …………

Слова подяки хочемо сказати
Шановним мамам, татам, вчителям.
За розум і добро, за душу їх багату
Ми щиро вдячні, любі, вам!

Пропонуємо вашій увазі жартівливий

Віршик «Батьки-чомучки».

Ну і мама! Ну і тато! Наче справжні дошкільнята.
Нічогісінько не знають – смішно і сказать кому,
Бо щодня мене питають лиш одне: чому й чому?
Ти чому образив Віку?
Ти чому отримав двійку?
І чому прийшов так пізно?
Та чому в шкарпетках різних?
Ти чому такий непослух?
І чому не стелиш постіль?
Ти чому це вірш не учиш?
А чому портфель без ручки?
І чому такий синець?
Ох! Настане мій кінець!
Не поясниш їм ніколи, хоч би й дуже захотів.
Треба їх віддать до школи – хай питають вчителів!



А я іще вас хочу запитати про те,
що кожен учень має знати
Коротку дайте відповідь мені.
Як правильно, то «Так», а ні, то «Ні».

Гра «Так чи НІ»
Треба гарно вам читати?
Треба менших ображати?
У спортзалі пострибати?
А всі парти пописати?
Друга треба виручати?
А книжки під стіл кидати?
Треба слухати матусю?
Треба сердити бабусю?
А уроки треба вчить?
Ну а зараз не мовчіть.
Пісню заспівайте
Й нас розвеселяйте!

Добрий  Букварику, найпершая книжко!
Хочеться, навіть, поплакати трішки.
Жаль розлучатися нам, хоч і треба!
Ми не забудем ніколи про тебе!

Спасибі тобі за хорошу науку,
За паличку першу і першу букву.
За перше слово і першу казку,
За першої вчительки щиру ласку.
Ми пам’ятатимем довгії роки
Мудрі й повчальні твої уроки!

Буквар:    
Всі літери прочитані,
усіх їх -  33!
Тепер всіх вас учитимуть
підручники нові!

А тепер, діти, давайте оплесками запросимо до нас нові підручники, які навчатимуть вас у другому класі.







Читанка: 
Я — Читанка, щоб всі читали
 Й казок, легенд багато знали.
 Тут вірші є, оповідання
 І різні для дітей завдання.
 Про дивний світ і про культуру
 Вмістила я літературу.
 Щоб виучилися й читали,
 Цікавого багато знали.
 Тут є прислів’я і лічилки,
 Ще скоромовки та мирилки.
 Щоб всі ви мудрими були
 Та в світ розумними ішли.
 Що швидше навчитесь читати,
 То більше зможете пізнати.
 В мені є пісня колискова,
 Й звучить чарівна рідна мова.
 Щоб ви чудово розмовляли
 Та розуму всі набирали.

Рідна мова: 
Я не з лісу, і не з поля.
Нелегка у мене доля.
Через радість та біду
Я з віків до вас іду.
Я дитину колисала,
Батьківщину захищала,
І від роду і до роду
Зберігала свою вроду.
Всі народи мову мають,
Всі пісень своїх співають,
Бо хто має мову рідну,
Той багатий, а не бідний.

Математика: 
   1, 2, 3, 4, 5 –
Вміють діти рахувать,
Але хто мене не знає,
Хай даремно не гуляє.
Хай в науці кожен привчиться
Покуштувати і хрону, й перчиці
Завжди треба намагаться,
Знать уроки на „12”.

Ви вже умієте, друзі хороші,
Порахувати цукерки і гроші.
Я ще навчу вас зірки рахувати,
Адже царицю наук треба знати!

Природознавство:           
А де лягає сонце спати,
І звідки вітер, звідки тінь,
І сніг чому такий лапатий,
І заєць чом такий вухатий,
Чого бджолі дрімати лінь,
Чи справді гірша стала глина,
Від чого запашна малина,
Куди повзе рогатий жук –
Про все вам, діти, розкажу.

Англійська мова
I am your happy Enlish
Please, look at me, my friend.
I’m very joyful
From the first page to the end.
I have the pretty pictures.
I have got some tests.
Let me be your teacher
And you will be THE BEST!

Букварик.
Вони друзі ваші нові,
 Різнобарвні, кольорові.
 Їх шануйте і вивчайте,
 А мене не забувайте.
 До побачення! Прощайте!
 Та пам’ятайте повсякчас:
Мої уроки – найпростіші,
Вони вели вас по казках,
Тепер ви друзі – найщиріші!
Бо ваша сила – у словах…
Ви вмієте пісень співати,
Виразно віршики читати,
Навчились навіть танцювати,
Та головне – допомагати!
А ви без мене не сумуйте.
Ось ваша подружка нова –
Така чарівна, кольорова
Сестричка-Читанка моя!



Читанка (звертаючись до Букварика):
Тепер продовжувати буду
Я твою справу нелегку.
Та обіцяю – не забудуть
Цю діти казку чарівну!
Віднині будеш серед книг
На місці першому стояти.
Ти – найдорожчий від усіх,
Бо ти навчив дітей читати!

ПРОЩАВАЙ, БУКВАРИКУ
Прощавай, Букварику,
В школі перший друже
Ми  тобі Букварику,
Дякуємо дуже.

Літера до літери
Старанно складали.
Ось тебе Букварику
Ми вже прочитали.

Всі читати вміємо
І читати будем.
А тебе, Букварику,
Друже не забудем.

Не сумуй, Букварику,
З нами ти навіки.
Від малого віршика –
До трудів великих.

Прощавай, Букварику,
В школі перший друже.
Ми тобі, Букварику,
Дякуємо дуже

Багато доброго й нового
Життя відкриє ще для нас.
Як перша сходинка до нього,
Для всіх нас став наш перший клас!




 Дитинство веселковими мостами,
 Як в казці, швидко – швидко пролетить,
 А потім юність росами – стежками …
  Всі роки в школі – найсвітліша мить!

 Тому у дружбі, радості зростайте,
    Хай сонце щастя світить вам щораз.
    І перше свято це запам’ятайте.
    Нехай щастить вам в добрий час.


Вітання від батьків
Учися, першокласнику!
Відкрий науки світ.
Хай буде мрійним, радісним
В науку  твій політ.

Сміливим будь відмінником,
Та честю дорожи.
Шануй батьків та вчителя
І з книгою дружи.

Будь добрим, праці відданим,
Та старших поважай.
Навчися мови рідної,
Люби свій рідний край!

Немає коментарів:

Дописати коментар