четвер, 18 жовтня 2018 р.


Тема : Дарунки осені. Харчуємося правильно.
Мета. формувати ключові компетентності: вміння вчитися; загальнокультурну компетентність (бережливе ставлення до природи); соціальну – (продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, парі,  проявляти ініціативу).
             формувати предметні компетентності: вправляти дітей у розрізнянні  овочів та фруктів; поглибити знання учнів про корисну та якісну їжу та її позитивний вплив на збереження й зміцнення здоров’я дітей; розвивати пізнавальну активність та творчі здібності учнів, мислення, пам’ять, спостережливість, естетичні почуття, позитивні емоції; пробуджувати бажання любити і охороняти природу, захоплюватися її красою. Формувати творчу активність. Виховувати любов до природи, викликати інтерес до природознавства; виховувати прагнення берегти своє здоров’я.


ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
 Психогімнастика.
-                     Ви розумні.(Ми розумні).
-                     Ви щасливі.(Ми щасливі).
-                     Ви найкращі. (Ми найкращі)
-                     У вас все вийде.(У нас все вийде
-                     До роботи (До роботи)
II. Мотивація навчальної діяльності
Вправа «Очікування»
Сьогодні ми проводимо третій урок, де знайомимося з найкрасивішою порою року – осінню.
-                     Подумайте і скажіть, що ви очікуєте від нашого уроку, яким  він має бути наш урок? (цікавим, веселим, корисним, пізнавальним, казковим, проблемним, пошуковим, продуктивним)
-                     А я очікую, що ви на уроці будете працьовитими, активними, життєрадісними, обізнаними та щасливими.
Фенологічні спостереження.
-        Скажіть, на що ви сьогодні дивились, перш ніж вийти з дому до школи? (на температуру повітря, хмарність, опади вітер)
-        Що ви можете сказати про стан погоди сьогодні?
ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку
Активізація чуттєвих уявлень учнів
Послухайте  казку та вірш і скажіть, яку картину уявляєте.
Обговорення казки «Осінь»
Жила-була на світі Осінь.  У неї були сини — Вересень, Жовтень, Листопад.
Вони жили та господарювали окремо.  Вирішила мати Осінь відвідати кожного з них, побачити, як вони поживають.
Спочатку  зазирнула  в  господарство  старшого  сина  Вересня.  Там  вона побачила свого сина — лагідного, веселого, багатого, щедрого.

Звозить вересень в комори
Кавуни і помідори,
Спілих яблук, груш і слив
Ц і л і гори натрусив.
І вантажить гарбузи
На машини і вози…
Йде до гаю, де гриби
Виростають щодоби.
На чолі іскриться піт —
Сто турбот і сто робіт

Про яку  пору року говориться в казці? Як називаються в ній  осінні місяці? Про який місяць розповідається у вірші? Що робить місяць Вересень? Який він? Що приносить вересень людям? А де він їх бере? Де ростуть овочі? А фрукти?

ІV. Робота над матеріалом уроку
Групова робота. Вправа «Склади у кошик»
У нашому вірші все переплуталося: овочі та фрукти, все разом. Я прошу вашої допомоги розкласти в кошик окремо овочі та фрукти.(Кожна група отримує своє завдання. Перевірка виконаної роботи)
Чому саме ви так виконали завдання?
Завдання із торбинки «Відгадай предмет»
Витягніть із торбинки предмет.(ділимося на дві групи)
Чи можемо ми назвати дані предмети дарунками осені? Чому? Хто може споживати горіхи? А хто ласує шишками?
Робота в зошиті ст. 28
Які дари люди збирають у саду, які – на полях, а які - у лісі? З’єднайте стрілками.
Робота з підручником ст. 39 - 40.
Розгляньте на малюнку щедрі дарунки осені. Назвіть їх. Розкажіть де вони ростуть? Чи вирощує ваша сім’я овочі та фрукти? Які? Поміркуйте чи можна їх споживати у їжу? Чи корисні для нас овочі та фрукти? Як ви думаєте,  для чого людині потрібна їжа? (відповіді дітей)
Прослуховування вірша
Людині потрібно їсти
Щоб встати та  щоб сісти
Щоб стрибати, перекидатись
Пісні співати, дружити, сміятись
Щоб рости та розвиватись
І при цьому не хворіти
Треба правильно харчуватись.
Що значить правильно  харчуватись? Подивіться на малюнок, яку їжу споживає хлопчик? Що він їсть? Чи корисна ця їжа?
Щоб бути здоровим, мати енергію для навчання і відпочинку, треба правильно харчуватись.
Порахуйте, скільки разів на день ви харчуєтесь?  Щоб бути здоровим треба їсти 3 – 5 разів на день, тобто через кожні 4 години та  виконувати правила здорового харчування.
ПРАВИЛА ПОВНОЦІННОГО ХАРЧУВАННЯ
·        Правильно вибирай їжу на сніданок, обід, підвечірок, вечерю.
·        Їж через 4 години в один і той самий час.
·        Ніколи не запивай гарячу їжу холодним соком, молоком чи водою.
·        Відкушуй маленькі шматочки.
·        Добре пережовуй їжу.
·        Вечеряй за півтори – дві години до сну.
Гра « Улюблена страва»
Передаємо один одному м’ячик та називаємо свою улюблену страву.
Чому вам подобається ця страва? ( назвати одну шкідливу їжу)
Чому ця їжа шкідлива?  Тому, що завдає шкоди здоров’ю людини.
Робота в зошиті ст.. 29
Вибрати та позначити корисну їжу.
Гра « Так чи Ні».
Зіграти хочеться мені
У гру із вами «Так чи Ні».
Коли питання задаю,
Готуй же відповідь свою!
Відгадай коли мастак – «Ні чи Так»
·                   Картоплю, моркву та буряк – треба їсти? Ні чи так?   (Так)
·                   Другокласник Микола купує вермішель мівіну. Дає її Лізі, Максиму, мені. Що ж брати її чи сказати всім ні?  (Ні)
·                   На рибалку ми ходили, багато риби наловили: коропці, окунці і один судак. Будемо їсти? Ні чи Так?  (Так)
·                   Корівка каже: « Му. Молока кому?» Я мерщій біжу і корівці Так чи Ні кажу?  (Так)
·                   Подивіться на Миколу. Він купує пепсі колу. Напої ці і не міцні, але ми дружно кажемо - Так чи Ні? (Ні)
·                   На городі біля тину гризе заєць капустину. Капусту їсти й я мастак, а тому кажу я  - Ні чи Так? (Так)

ІV. Підсумок уроку.
 Діти, справдились ваші очікування на уроці?
Що цікавого ви розкажете батькам?
Що було цікаво на уроці?
Піднесіть руку, хто працював активно? ( Самооцінка учнів)
 Яку їжу ви будете вживати?
Хвилинка - цікавинка
Подивіться на дані малюнки ( кавун та картопля).  Чи корисна ця їжа?  Що між кавуном та картоплею  спільне? Що відмінне? (кавун це ягода, а картопля це овоч)
-          






Немає коментарів:

Дописати коментар