середа, 17 жовтня 2018 р.


Тема:  Осінь. Ознаки осені. ( підручник «Я досліджую світ» автор Будна)
Мета: - розширити поняття учнів про характерні ознаки осені, виявити зміни, що сталися у неживій природі;
- розвивати і корегувати мислення, зв’язне мовлення, комунікативну компетенцію, спостережливість, уміння порівнювати, перевіряти народні прикмети, прислів’я;
- виховувати дбайливе ставлення до природи, до свого здоров’я.
Освітні галузі, які задіяні
-         Природнича;
-         Мовно-літературна;
-         Мистецька.

Обладнання: народні прислів’я, прикмети, хлопчики осінні місяці, підручники, зошити, ілюстративний матеріал, відеоматеріали «Звуки осені»,  шаблони листя.


І. Організація класу
Пролунав дзвінок,
Починається урок,
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці
Що у нашім дружнім класі
Учні просто молодці!

ІІ. Повідомлення теми уроку
Діти, про яку пору року ця загадка?
 Жовте листячко летить,                                                                                                                              Під ногами шелестить                                                                                                                         Сонце вже не припікає                                                                                                                                    І коли це все буває?   (Восени)
Так, ця загадка про осінь.
- Отже, сьогодні ми будемо подорожувати осінніми парками, садами, лісами, спостерігати за осінніми змінами в природі, а ще ми пригадаємо народні прикмети про осінь.
І почнемо ми урок з перегляду невеличкого відео. Подивіться уважно та скажіть про кого йде мова у фільмі? Чому ви так думаєте?
Легенда про осінь
 За народною легендою, осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи свою дочку на Землю, Сонце сказало: «Забирай усе моє золото. Будь щедрою й люди полюблять тебе». І осінь виконує наказ свого батька і кожного року приносить нам щедрі дари, чарує нас своєю красою.

Мистецька хвилинка
-         Розгляньте зображення на дошці.
-         Придумайте їм назви.  Чому ви так їх назвали? Чим відрізняються картини, які ви бачите на дошці.
-         Які кольори переважають? Чому?
-         Давайте оберемо кольори, якими можна намалювати осінь.
Колективно творча справа «Одягни ляльку»

Які ми молодці. Як гарно вдягнули ляльку. У платті переважають зелені, жовті, жовтогарячі кольори.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.     Розповідь вчителя про осінь
Настала  осінь. Красивий світ ранньої осені. Рослини починають  змінювати  своє зелене вбрання, готуються до зимового холоду. Сонце з кожним днем опускається все нижче і нижче. Тому промені сонця мало прогрівають землю. Холоне земля, холоне вода і повітря. Накрапають перші осінні дощі. Осінь хазяйнує скрізь, куди не глянь. Листя на деревах стало жовте, багряне та червоне.  Настає золота осінь. Вітер зриває з дерев листя, струшує їх додолу.  Наче золоті пташенята, злітають з дерев листочки. Починається листопад. Вранці звисають густі тумани, падають на землю перші приморозки.  Ніч стає довшою, а день зменшується. Але осінь не перестає милувати нас своєю красою. Ще буває пізня осінь – сумна, сіра, похмура. Кущі і дерева скидають останнє листя. Сохнуть трави. Йдуть затяжні дощі.

2.     Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
- Як гріє сонечко – сильніше, ніж влітку, чи слабше?
- Яке зараз небо?
- Що відбувається з днями, ночами?
- Чи йдуть дощі? Які вони?
- Чи часто віє вітер?
- Якими стали листочки на деревах?
Висновок: всі ці зміни - ознаки осені.

3.     Гра «Назвіть ознаку , яка не належить осені»
4.     Робота в зошиті «Ознаки осені».  Ст. 24 завдання 1, 2.
Завдання 1
Подивіться уважно на малюнки. Що на них однакове (дерево), а що різне (на деревах різні  кольори листя,сонечко).
Так від чого залежать зміни у природі? Від сонця.
Завдання 2
Для того, щоб виконати друге завдання, ми повинні пригадати, яка погода може бути на вулиці восени. Які опади випадають? (світити сонце, іти дощ, дути вітер)
Розгляньте малюнок, який знаходиться посередині. Яка пора року намальована на малюнку.
5.     Сприймання й інтерпретація художнього опису осені. Вправа «Упізнай місяць»
Діти, чи знаєте  ви назви осінніх місяців. Ми з вами пограємо в гру «Упізнай місяць»
Я читаю вам вірш. Розпізнайте  місяць за його ознаками.
В школах дзвоник продзвенів,
Школярів дім знань зустрів.
В лісі виросли грибочки,
У опеньках всі пеньочки…
Це місяць – вересень. Чому?

       Чарівник прийшов у ліс,
        фарби, пензлика приніс.
       У діброві та садочку
       стали жовтими листочки.
Чому другий місяць осені назвали жовтнем? (відповіді учнів).
Довколишні дерева зодяглися в найпривабливіший – жовтогарячий колір.

Вправо, вліво, вниз, назад –
Всюди справжній листопад.
Трішки ще і вже зима,
От і осені нема…
Чому третій місяць осені називається листопад?

6.     Робота в підручнику 
До яких осінніх місяців намальовані малюнки. Чому?
 Дивлячись на картини в підручнику Давайте з вами поміркуємо. Чи залежить життя людини від осінньої погоди?

7.     Робота в зошиті «Пронумеруй послідовність осінніх місяці» ст.24 завдання 3
8.     Робота з віршованими та  музичними творами
Послухайте вірш. Які звуки осені ви в ньому почули? Які слова це передають7
Летить, шумить, завиває, листя обриває, з ним в осіннім гаї весело кружляє.
Послухайте музичний твір про осінь. Які звуки осені ви почули?
ІV. Підсумок уроку
Вітряно, хмарно, сонця немає.
Холодно, вогко. Рано смеркає.
Лист облітає. Висохли квіти.
Рідна природа хоче спочити.
Хоче заснути. Сили набрати,
Щоби весною знов забуяти.
- Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
- Що вам сподобалось найбільше?

Немає коментарів:

Дописати коментар