неділя, 2 грудня 2018 р.


Рослини у житті людей
Мета:
 ознайомити учнів з культурними і дикорослими рослинами та їх значенням для людини; вчити оцінювати приклади конкретної поведінки в природі; формувати вміння: а) групувати дикорослі і культурні рослини, пояснюючи сутність групування, наводити приклади кожної групи; б) аналізувати ілюстрації і добувати з них необхідну інформацію, робити висновки, доводити свою думку; в) працювати в групі і в парі;   розвивати спостережливість та  логічне мислення, мовлення, пам’ять; виховувати потребу пізнавати рослини, шанобливе ставлення до рослин, бажання їх оберігати.
Ключові компетентності:
- вміння вчитися:
навчально-організаційні: включається в роботу відразу після вказівки вчителя; співпрацює в групі;
загальномовленнєві: зосереджено слухає вчителя, відповідає на запитання за відомою моделлю; запитує про незрозуміле; з повагою звертається до вчителя, учнів;
загальнопізнавальні: виділяє в предметах певні ознаки.
-  інформаційно-комунікаційна: будує усне монологічне висловлювання за відомою моделлю з опорою на власний досвід та почуту інформацію;
-  загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;
-  здоров’язбережувальна: дотримується санітарно-гігієнічних норм під час уроку;
-  громадянська: пояснює значення природи для життя людини;
-  соціальна: вчиться працювати в групі, підтримує чистоту в класі та своєму робочому місці.
Результати навчання
Учні наприкінці уроку вміють:
ü Наводити приклади використання дикорослих і культурних рослин;
ü Розрізняти дикорослі та культурні рослини;
ü Розповідати про дбайливе ставлення до рослин.
Форма уроку: урок засвоєння нових знань
Форма роботи: фронтальна, індивідуальна, групова.  
Обладнання: підручник, робочий зошит, ілюстрації, дидактичний матеріал.



Хід уроку
I.                  Організаційна частина

1. Перевірка готовності учнів до уроку
Барометр настрою (працює психолог)
- Сядьте зручніше, розслабте щоки, губи, плечі. Дихання рівне й спокійне.
Очима подивилися вгору, вниз, вправо, вліво, закрили очі.
А тепер уявіть, що ви – квітка, а ваші долоньки – бутони. Наша квіточка повільно
 розкривається... і стає такою гарною квіткою. Який настрій викликає у вас ця квітка?
— Подаруйте посмішку один одному і берімося до роботи.



2. Гра «Склади пазл» 
Діти, у вас на партах лежить розрізаний малюнок. Вам необхідно скласти його і сказати, хто до нас сьогодні завітав на урок?
§  Хто завітав на урок до нас? (Їжачок)
Їжачок просить нас допомогти зібрати йому розсипані грибочки до кошика, бо він так поспішав до нас, що розсипав їх. Але ці казкові грибочки пропонують їжачку та нам виконати завдання. Допоможемо йому?

II.               Підсумок фенологічних спостережень

Кожен день у житті людей розпочинається з новин про погоду, ось і перший грибочок, пропонує нам зараз з’ясувати, яка у нас сьогодні  погода?
§  Яка зараз пора року?
§  Який місяць?
§  А яке  небо? Чи були на небі  хмаринки?
§  Які опади ви сьогодні спостерігали?
Ми виконали  завдання 1 грибочка та кладемо його до кошика.

III.           Повторення вивченого матеріалу
Бере другий грибок Яна. Вона прочитає, що пропонує зробити 2 гриб (пригадати матеріал попереднього уроку).
1.     Гра «Склади вежу»
Повторюючи матеріал попереднього уроку ми  пограємо в гру «Склади вежу». Ми будемо відгадувати загадки. Якщо відгадка означає назву дерева беремо в Лего  зелений колір, назву куща – жовтий колір, трав’янисту рослину – червоний  колір.

Стрімко вибігли на гору
Дві подружки білокорі.
Дощик їм полоще кіски,
Звуть тих подружок… (берізки).
                
Я на сонце дуже схожа-
Золотиста, ніжна, гожа.
Я щоранку розквітаю,
Промінцями всіх вітаю,
Відгадати вам не важко,
Що за квітка я ? (ромашка)
Смачна і соковита,
Рясна і плодовита,
На колір мов калина,
Впізнали? Це... (малина).
А зараз перевіряємо. Показали Мені складену вежу. Ми з вами молодці.
Як одним словом можна назвати слова –відгадки? Берізка, ромашка, малина - що це? (рослини)
А до якої із цих груп належить береза? А малина? А ромашка? Правильно.
 Їжачок задоволений  та  радіє, що в кошику з’явився ще один грибок. Їх стало скільки? (2)
IV.           Оголошення теми і мети уроку

Я знайшла на дошці грибочок з цифрою три. Він нам пропонує виконати наступне завдання: Пограй в гру «Дерева, кущі, трав’янисті рослини».

1.     Гра «Злови кубик»  
(Ведучий – вчитель кидає м’яч окремому учню. Той  що зловив, наводить приклад та повертає м’яч)
Молодці!  Ми виконали завдання грибочка. Покладіть його будь ласка до кошика. 
Чим відрізняються  між собою дерева, кущі, трав’янисті рослини? (Стовбуром). Про це ми з вами говорили на попередньому уроці. А сьогодні ми з вами дізнаємося, чим ще відрізняються між собою рослини.
V.               Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

Наступний гриб бере Дмитро. Прочитай, яке завдання він пропонує (розглянути малюнки)

1. Бесіда
§  Що зображено на малюнку? (ялина і яблуня)
§  Пригадуючи попередній урок Що в них рослин спільного?
§  А чим вони відрізняються?
§  Скажіть де росте яблуня? Хто за нею доглядає?
§  А де росте ялинка? Хто за нею доглядає?
Висновок учителя: спільне у них те.  що це дерева. А відмінне   яблуня — у саду, і за нею доглядає людина. Ялина росте в лісі,  часто людина садить ялинку біля будинку для прикраси.
§  Що зображено на малюнку? (малина  і калина)
§  Що в цих рослин  однакове?
§  Де вони ростуть?
§  Так що у них відмінне?
Висновок учителя: спільне — це кущі. А головна  відмінність — малина  росте в саду, і за ним доглядає людина,  калина  росте сама собі в лісі.
§  Що зображено на малюнку? (кульбаба  і помідор)
§  Що в них спільного?
§  Де вони ростуть?
Висновок учителя: спільне — це трав’янисті рослини. Відмінності — помідори ростуть у городі, і за ними доглядає людина, збирає урожай. Кульбаба  росте всюди.

Діти виберіть ті рослини, за якими доглядають людина. Їх ще  називають культурними рослинами. . Культурні рослини вирощують та доглядають люди для себе.

Рослини, які залишилися,  ніхто не саджає. Вони ростуть самі по собі. Ці рослини називають дикорослими рослинами.

2.     Фізкультхвилинка
П’ятий   грибочок бешкетун і пропонує нам із вами відпочити.
Руханка  «Грибочки»
3.     Мозковий штурм

Кожну рослину, про які ми з вами говорили, людина використовує для своїх потреб. Давайте проведемо  невелику дослідницьку роботу. Подивіться на дошку. Ви бачите малюнки, на яких зображено як людина використовує в своєму житті  культурні та дикорослі рослини. Виберіть як людина використовує яблуню? Що вона може зробити з плодів яблуні?  Скажіть чому саме ви так вважаєте? А малину, ялинку, кульбабу, помідор, калину?

Дякую вам за роботу та кладемо до кошика наступний грибок.  Їх вже в корзинці скільки? (п’ять) Молодці.

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань.

Про  використання людиною культурних  та дикорослих  рослин ми  поговоримо, коли виконає завдання  шостого грибка.

1.Робота в робочому зошиті на сторінці 47 завдання 2
Шостий  грибок пропонує нам виконати завдання в  робочому зошиті. Подивіться на рослини, які намальовані. Олівцем з’єднайте рослину з предмети, які вони нам дають. Перевірка. (питаю 4 учнів)

Людина використовує культурні та дикорослі рослини, щоб отримати їжу, як ліки від хвороби. З рослин виготовляють одяг, з дерев виробляють меблі та папір. Рослини прикрашають людські оселі. Вони милують око, створюють затишок у домівках.
Виконавши це завдання, ми кладемо до кошика наступний грибок.
 Їх вже в корзинці скільки? (шість) Молодці.

2. Робота в групах
Сьомий  грибочок для вас підготував  завдання і пропонує нам із вами попрацювати в групах.
Кожна група розфарбовує одну рослину.
Назвіть розфарбовану рослину. Як вона називається? Де вона росте?

Дякую вам за роботу та кладемо до кошика наступний грибок.

3. Повторення про культурні та дикорослі рослини. Гра «Дикорослі та культурні рослини»
Зриваємо наступний грибок. Артем читає  нове завдання. Коли я називаю культурну рослину ви піднімаєте зелене світло, а коли дикорослу – червоне світло.
Рослини: диня, сосна, соняшник, каштан, перець, латаття біле, конвалія, вишня, бузок.

Кладемо нового гриба до корзини. Та продовжуємо працювати.

VІ. Підсумок уроку
Рефлексія
1. Складання казки (психолог)
2. Теплометр  настрою
Молодці! Ви допомогли Їжачку зібрати всі грибочки і довели, що навчилися розрізняти рослини.









Немає коментарів:

Дописати коментар