понеділок, 6 березня 2017 р.

Літературне читання
Програми для середньої загальноосвітньої школи», 1 – 4 класи
(-К., Видавничий дім «Освіта»,  2016)
 За підручником: Віри Науменко . Літературне читання:                       підручн. для 3 кл. - К. : «Генеза», 2013. 


 



                   




Перевірка знань, умінь і навичок

Види перевірки


І семестр

ІІ семестр
Навички читання вголос (усно)
Контрольна робота  №4 №8
1
1
Навички  читання мовчки (письмово)
Контрольні роботи № 2 і № 6
1
1
Аудіювання (письмово).
Контрольні роботи № 1 і № 5;
1
1
Усний переказ прочитаного твору (усно). Контрольна робота № 3
1
-
Досвід читацької діяльності учнів.
Робота з літературним твором (письмово). Контрольна робота № 7
-
1
Загальна кількість
4
4
Перевірка навички читання  Вголос здійснюється в усній формі з урахуванням усіх показників (правильність, спосіб, розуміння, виразність, темп). Окремо темп читання із застосуванням кількісних показників учителем не перевіряється. Подані показники є орієнтиром для розвитку темпу читання, а не перевірки та оцінювання.
3 клас – І семестр – 65 0 70 слів                ІІ семестр – 75 – 80 слів
Перевірка навички читання вголос здійснюється в усній формі індивідуально у комплексі з усіма показниками: правильність, спосіб, виразність, темп, розуміння прочитаного. Для читання учневі пропонують незнайомий художній, науково-художній текст, який у кожному класі відрізняється складністю змісту, мовою твору, побудовою речень, обсягом ( у 3 класі – 180-210 слів). Після читання вголос учню пропонується усно або письмово виконати завдання на розуміння прочитаного.
Поточна перевірка навички читання мовчки у 3-4 класах – в письмовій формі фронтально за показниками: спосіб, темп, розуміння прочитаного. Учні мають прочитати текст мовчки і письмово виконати завдання. Після слова вчителя «Старт», учні розпочинають читання тексту. Через три хвилини вчитель говорить «Фініш» і учні ставлять олівцем крапку над словом, на якому зупинились. Далі учні дочитують текст і виконують запропоновані завдання.  Обсяг текстів у 3 класі – 250-310 слів.
Для поточної перевірки аудіативних умінь – слухати й розуміти усне мовлення учням пропонується прослухати незнайомий текст, орієнтовний обсяг якого у 3 класі – 210-230 слів. Після прослуховування тексту учні усно або письмово виконують завдання на розуміння фактичного змісту сприйнятого на слух тексту (хто?, що?, які?, де?, коли?, як?), відтворення послідовності подій; встановлення смислових, причиново-наслідкових зв’язків, визначення теми твору.  
Для письмової перевірки аудіативних умінь добирають 8 тестових завдань, з яких 4 завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів по 1 балу за кожне і 4 завдання відкритого типу по 2 бали за кожне. Зміст завдань такі самі, як і для усної перевірки аудіативних умінь.
Поточна перевірка уміння переказувати зміст прочитаного твору відбувається в усній формі і оцінюється за поданими вимогами.
Поточну перевірку досвіду читацької діяльності учнів (за усіма показниками: обізнаність з колом дитячого читання, практичне засвоєння літературознавчих понять, уміння працювати з літературним твором, дитячою книжкою, довідковою літературою) здійснюють у комплексі з поточною перевіркою уміння складати висловлювання за змістом прочитаного, прослуханого в усній та письмовій формах.
п/п
Тема уроку
Дата


З народного джерела. Світ народних казок


1

Ознайомлення з підручником. Вступ до теми «Світ народних казок «Українські народні каз­ки»
(за В. Бичком)  c.4-5  з.1


2
Казки про тварин. Українські прислів’я    с. 5 з.


3

Де сила не візьме, там розум допоможе. Казки про тварин.  «Їжак та заєць» (укр.  народна казка). Вчинок персонажа  c.6-8 з.3


4

Порівняння казок із різними персона­жами, але схожими вчинками. Тема і основна думка каз­ки. «Лисиця та рак» (укр. нар. казка)  c.9-10 з.4


5

Чарівні казки. Чарівні перетворення в казці. «Про Оха-чудотвора» (скорочено)  с.11-12 з.5


6
Чарівні перетворення в казці. «Про Оха-чудотвора» (про­довження)  с.13-15  Повтори і пригадай. с.15 Узагальнення і системати­зація знань учнів.


7
Позакласне читання 1  «Казка – це диво, сповнене краси».  Українська народна казка «Чарівні люстро, килим і яблуко» с.35 – 37



З народного джерела.  Казки народів світу


8

Внутрішній стан героя. «Сильний лев і маленьке мишеня» (болгарська казка)  c.16-18 з.6


9

Без вірного друга – велика туга. «Як серед птахів виникла дружба» (бірманська казка) c.18-20 з.7


10

Чарівний помічник у чарівній казці. «Синя свита навиворіт пошита» (білоруська казка)    с.20-22 з.8


11
Чарівний помічнику. «Синя Сви­та Навиворіт Пошита» (білоруська казка) продовження)   с.23-24  з.8


12
Позакласне читання 2 « Казки народів світу». За Миколою Носовим «Пригоди з Незнайком» с.19 - 21


13

Чарівна річ у чарівній казці. «Чарівний каптур» (японська казка)  с. 24-25  з. 9


14

Чарівна річ. «Чарівний каптур» (японська казка) (продовження)  с.26-27 з. 9


15

Повтори і пригадай  с.28-29  з. 10                           Підсумковий урок за темою  «3 народного джерела»



               3 літературної скарбниці.
            Казки зарубіжних письменників


16

Світ літературних казок. Д. Біссет «Тигр і автор» 
с.30-32 з.11


17

Дружба – найдорожчий скарб. Творчість братів Грімм. Брати Грімм «Бременські музиканти»с.33-34 з.12


18
Творчість братів Грімм. Брати Грімм «Бременські музика­нти» (продовження) с.34-35 з.12-


19
Позакласне читання 3 «Захопливий світ казок братів Грім. Брати  Грім «Будиночок у лісі» с.150-153


20
Коли твір відкриває свої таємниці.  Г. К. Андерсен «Ромашка» (скорочено)  с.36-38 з.13


21
Г. К. Андерсен «Ромашка» (продовження) 39-40


22
Порівняння    художнього    образу    у    казці    і    вірші.  М. Познанська «Ромашка»  (напам'ятьс.41       


23
Сила уяви. І. Жиленко «Вечір гно­мів»  с.42


24
Творчість Джані Родарі.  Казка «Палац із морозива» (позакласне читання с. 157 – 158)


25
Творчість Божени Немцової. Казка «Про сонце, місяць, вітер, про красну Уляну та про двох чарівних коней»


26
Творчість Божени Немцової. Казка «Про сонце, місяць, вітер, про красну Уляну та про двох чарівних коней»


27
Творчість Карло Коллоді. Уривки з казки «Пригоди Піноккіо»


28
Творчість Карло Коллоді. Уривки з казки «Пригоди Піноккіо»


29
Творчість Джеремі Стронга. Казка «Гармидер у школі» Навчальна робота. Аудіювання «Мишеня та Олівець»


30
Творчість Джеремі Стронга. Казка «Гармидер у школі»


31
Контрольна робота 1. Аудіювання «Як народжується дощ»


32
Позакласне читання 4 «Казки зарубіжних письменників. Шарль Перро «Прянична хатинка»



Казки українських письменників



33
Казки   українських    письменників.  Творчість Зірки  Мензатюк.  Казка «Тисяча парасольок»


34
Позакласне читання «Казки українських письменників».  Олександр Зима «Про сірого ворона та чарівні окуляри» с.41- 45


35
Читаємо казки Івана Франка. Не роби іншому того, чого сам не любиш. І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я.  с.68-70 з.19


36
Леся Українка «Про Оха-Чудодія». Порівняння  народних та літературних казок. с.70-74  з.20


37
Казки Василя Сухомлинського із Школи під Голубим Не­бом. Учіться фантазувати. В. Сухомлинський «Дід Осінник» с.74-75   з.21


38
Казки Василя Сухомлинського   «Снігуроньчина пісня»  с.76  з.22  Контрольна робота 2. Навичка читання мовчки (письмово).


39
Позакласне читання 6 «У кожного є співуча пір’їна» за творами В. Сухомлинського.


40

Художній світ пізнавальних казок Оксани Іваненко. Коли твір відкриває свої таємниці.  О. Іваненко «Синичка» (ско­рочено) с.77-79 з.23


41
Коли твір відкриває свої таємниці. О. Іваненко «Синичка» (про­довження)  с79-81  з.23


42
Читаємо і порівнюємо твори різних жанрів, які мають спільне у сюжеті, створенні художніх образів.                        А. Качан «Крихта хліба» ( напам’ять) Л. Глібов «Хто вона?»  с. 82         


43
Позакласне читання 7 «Літературні казки» Катерина Фролова «Пролісок» с. 39 - 41


44
Повтори і пригадай. с.83 Підсумковий урок за темою «Казки українських письменників» з. 24
Контрольна робота 3. Усний переказ прочитаного твору (усно).



Байки. П'єси


45
Байки. Видатний український байкар Леонід Глібов. Мо­раль байки. Л. Глібов «Коник-стрибунець» (напам'ять)  с.91-92 з.26


46
Байки. Видатний український байкар Леонід Глібов. Мо­раль байки. Л. Глібов «Зозуля та Півень»


47
Байки. Видатний український байкар  Павло Глазовий.
Павло Глазовий « Найкраща мова»


48
Контрольна робота 4. Читання вголос


49
Позакласне читання 8  «Зима. Колядування. Щедрування. Віншування»


50
П'єси. П'єса-казка. Дійові особи. Ремарки. Олександр Олесь «Бабусина пригода»


51
П'єси. П'єса-казка. Дійові особи. Ремарки. Л. Мовчун «Го­ріхові принцеси» (за мотивами англійської народної казки)  с.95-97 з.27


52
П'єси. П'єса-казка. Л. Мовчун «Горіхові принцеси» (за мо­тивами англійської народної казки) (продовження). Інсцені­зація п'єси   с.98-99 з.27


53
Повтори і пригадай   с.99 Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Легенди. Байки. П'єси»  з.28


54
Позакласне читання  9 «П’єса»   «Хитрий півень» за мотивами української народної казки.с.54-56



Світ поезії. Поетична майстерня


55
Світ поезії. Пейзаж. П. Тичина «Пастелі» (уривок) с.100-101  з.29


56
Уосо­блення. В. Сосюра «Спокоєм повиті...».Читаємо і порівнюємо твори про картини природи.  с101 з.29


57
 Епі­тет. Н. Забіла «Зірочки» с.103-104 з.30


58
Ми­луємося вечором. Марійка Підгірянка «Вечір іде». Читаємо і порівнюємо твори про картини природи 
( напам'ять)  с.105  з.31


59
Почуття у поетичних творах. Замилування красою при­роди.  Василь Голобородько «Ходить Листя по узліссю» (напам’ять)


60
Тривога. Л. Костенко «Шипшина важко віддає плоди...» с.106-107 з.32


61
Замилування перепліта­ється зі смутком. Г. Чубач «Зупинюся над рікою»  с.107-108 з.33


62
Спокій. В. Скомаровський «Після грози» с.108 з.33


63
Почуття у поетичних творах. Захоплення.                         І. Калинець «Зірка» с.109   з.34


64
Котрольна робота 5. Аудіювання


65
Позакласне читання  10  «Вірші українських письменників»
Повтори і пригадай з.35 Підсумковий урок за темою «Поетична майстерня».



                      Поетична збірка


66
Творчість Олени Пчілки. Зимовий пейзаж. Олена Пчілка «Діброва смутная вже листячко ронила»  с.110-111 з.36


67
Радісний настрій. Олена Пчілка «Новину сьогодні зранку...»  (напам'ять)   с. 111-112  з.36


68
Творчість Андрія Малишка. Рими. А. Малишко «Вихопивсь дощик поміж заграв...» (напам'ять)   с.112-113  з.37


69
Творчість Дмитра Білоуса. Коли твір відкриває свої тає­мниці. Д. Білоус «Щедрий вечір» с.114  з. 38


70
Творчість Платона Воронька. Вірші про рідну природу.  «Липка»,  «Їжачок», «Наше ластів’я»


71
Позакласне читання 11  «Т.Г.Шевченко – великий співець України» . Вірші Т.Г. Шевченка


72
Творчість Петра Осадчука.  Вище України тільки небо. П. Осадчук «Стежка» с.116-117 з.39


73
Творчість Дмитра  Павличка. Поетичне слово проникливе й щире. Павличко «Вітряк» с.118-119 з.40


74
Білий вірш. Д. Павличко «На щастя» с.119-120  з.40


75
Творчість Володимира Коломійця. Шануємо свою бабусю. В.Коломієць «Сиве сонечко» с.120-121з. 41


76
Не упусти свою жар-птицю. В. Коломієць «Тюхтій і Торохтій» с.121-123 з.41


77
Творчість Андрія М'ястківського. Милуємося красою сві­танку. А. М'ястківський «Курличуть  хмари» (напам'ять уривок із вірша)  с.124-125 з.42


78
Позакласне читання 12 «Світ поезії у творах Наталі Забіли»  «Два козенятка», «Лісова криниченька», «Квіти» с. 112 - 124


79
Творчість Миколи Вінграновського. Пейзаж.                      М. Вінграновський «Лазить сонечко в травах» с.125 Зворушливе звучання. М. Вінграновський «Приспало просо просеня...» с.126 з.43


80
Коли твір відкриває свої таємниці. М.Вінграновсьшй «Грім» с.127 з.43


81
Котрольна робота 6. Читання мовчки (письмово)


82
Повтори і пригадай. с.128 з.44  Підсумковий урок за темою «Поетична збірка».



Світ прози. Оповідання


83
Творчість Олександра Копиленка. Людина і природа.  О. Копиленко «Розбишака Чив» с.129-131  з.45


84
Людина і природа. О. Копиленко «Розбишака Чив» (продов­ження). Порівняння тво­рів.  с.131 з.46


85
Творчість Юрія Старостенка. Дива в природі.
Ю. Старостенко «Хто це такий?»  с.132 з.47


86
Ю. Старостенко «І трапиться ж таке..»  с.133 з.47


87
Позакласне читання 13 «Весну - красну  зустрічаймо!» Василь Обрій «Чарівне відеречко»  с.144-146


88
Творчість Григора  Тютюнника. Ми з природою єдині. Г.Тютюнник «Бушля»  с.134 – 135 з.48


89
Ми з природою єдині. Г. Тютюнник «Бушля» (продовження)  с.135-136 з.48


90
Творчість Всеволода Нестайка. Дружба — це найбільший скарб. В.Нестайко «Просто Олесь друг» (скорочено)  с.137-138  з.49


91
Дружба — це найбільший скарб. В. Нестайко «Просто Олесь друг»  с.138-139 з.49


92
Позакласне читання 14 Всеволод Нестайко «Терентій з країни Сонячних зайчиків» с.49 - 54


93
Творчість Миколи Трублаїні. Пригоди. М. Трублаїні «Яшка і Машка» с.139-140


94
Творчість Миколи  Трублаїні. Пригоди. М. Трублаїні «Омар»  с.140-141


95
Творчість Миколи Трублаїні. Пригоди. М. Трублаїні «Шо­колад боцмана» (скорочено) с.141-142   з.50


96
Позакласне читання 15  «Бережіть природу діти»  Лариса Письменна «Черемшина» с. 60 - 63


97
Творчість Євгена Гуцало. Загадки в природи                 Є. Гуцало «Прелюдія весни» с.142-143 з.51


98
Загадки в природиЄ. Гуцало «Прелюдія весни» (продовжен­ня)   с.144-145 з.51


99
Творчість Юрія Збанацького. Коли твір відкриває свої та­ємниці. Ю. Збанацький «Лелеки» с.145-147 з.52


100
Коли твір відкриває свої таємниці Ю. Збанацький «Леле­ки» (продовження)   с.148-149 з.52


101
Коли твір відкриває свої таємниці.  Г. Демченко «Лелеки»  с.149-151  з.53


102
Творчість Василя Чухліба. Будь природі другом.                 В. Чухліб «Равлик»  с.151-153 з.54


103
Творчість Дмитра Чередниченка. Все так цікаво навкру­ги. Д.Чередниченко «Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик»  с.153-154  з.55


104
Все так цікаво навкруги. Д. Чередниченко «Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик» (продовження)  с.154-155


105
Позакласне читання 16  «Рідна мати моя» 
Іван Сенченко «Сім господинь» с. 143 - 144


106
Творчість Олега Буценя. Висловлюємо свої міркування. О.Буцень «Айстри» с.156-157  з.56


107
Повість. Творчість Михайла Стельмаха. Рідний край -  земний рай. М. Стельмах «Гуси-лебеді летять»
с.158-159 з. 57


108
Рідний край — земний рай. М. Стельмах «Гуси-лебеді ле­тять» (продовження)  с.159-160 з.58


109
Позакласне читання 17  «За творчістю Михайла Стельмаха» с.125 - 130


110
Контрольна робота 7. Досвід читацької діяльності учнів. Робота з літературним твором (письмово).


111
Повтори і пригадай. с.161 з.59
Підсумковий урок за темою  «Світ прози».



Світ гумористичних творів


112
Гумор у дитячій літератури.  Творчість Грицька Бойка. Г. Бойко «Ось такий у мене ніс»  с.163-164 з.60


113
Г. Бойко «Ось такий у мене ніс»  с.165-166 з.61


114
Творчість Миколи Носова. Світ дитини.
М. Носов «Витів­ники»  с. 166 – 168


115
Світ дитини. М. Носов «Витівники» (продовження). Читан­ня в особах  с.166-168 з.62


116
Творчість Астрід Ліндгрен. Найкращий у світі літун Карлсон. А. Ліндрген «Малий і Карлсон, що живе на даху»   с.169-170 


117
 А. Ліндрген «Малий і Карлсон, що живе на даху» (продовження) с.171-172 з. 63


118
Контрольна робота 8. Читання вголос


119
Повтори і пригадай. с.173 Підсумковий урок за темою  «Світ гумористичних творів».


120
Узагальнення і систематизація знань учнів за рік


121
Підсумок за рік. Завдання на літо









Немає коментарів:

Дописати коментар