Літературне читання
Програми для середньої загальноосвітньої
школи», 1 – 4 класи
(-К.,
Видавничий дім
«Освіта», 2016)
За підручником: Віри Науменко . Літературне читання: підручн. для 3 кл. - К. :
«Генеза», 2013.
Перевірка
знань, умінь і навичок
Види перевірки
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
Навички читання вголос
(усно)
Контрольна робота №4 №8
|
1
|
1
|
Навички читання мовчки (письмово)
Контрольні
роботи № 2 і № 6
|
1
|
1
|
Аудіювання
(письмово).
Контрольні
роботи № 1 і № 5;
|
1
|
1
|
Усний
переказ прочитаного твору (усно). Контрольна робота № 3
|
1
|
-
|
Досвід читацької
діяльності учнів.
Робота з
літературним твором (письмово). Контрольна
робота № 7
|
-
|
1
|
Загальна кількість
|
4
|
4
|
Перевірка навички читання Вголос здійснюється в усній формі з
урахуванням усіх показників (правильність, спосіб, розуміння, виразність,
темп). Окремо темп читання із застосуванням кількісних показників учителем не
перевіряється. Подані показники є орієнтиром
для розвитку темпу читання, а не перевірки та оцінювання.
3 клас – І семестр – 65 0 70 слів ІІ семестр – 75 – 80 слів
Перевірка навички читання вголос здійснюється
в усній формі індивідуально у комплексі з усіма показниками: правильність,
спосіб, виразність, темп, розуміння прочитаного. Для читання учневі пропонують
незнайомий художній, науково-художній текст, який у кожному класі відрізняється
складністю змісту, мовою твору, побудовою речень, обсягом ( у 3 класі – 180-210
слів). Після читання вголос учню пропонується усно або письмово виконати
завдання на розуміння прочитаного.
Поточна перевірка навички читання мовчки у
3-4 класах – в письмовій формі фронтально за показниками: спосіб, темп,
розуміння прочитаного. Учні мають прочитати текст мовчки і письмово виконати
завдання. Після слова вчителя «Старт», учні розпочинають читання тексту. Через
три хвилини вчитель говорить «Фініш» і учні ставлять олівцем крапку над словом,
на якому зупинились. Далі учні дочитують текст і виконують запропоновані
завдання. Обсяг текстів у 3 класі –
250-310 слів.
Для поточної перевірки аудіативних
умінь – слухати й розуміти усне мовлення учням пропонується прослухати
незнайомий текст, орієнтовний обсяг якого у 3 класі – 210-230 слів. Після
прослуховування тексту учні усно або письмово виконують завдання на розуміння
фактичного змісту сприйнятого на слух тексту (хто?, що?, які?, де?, коли?, як?), відтворення послідовності подій;
встановлення смислових, причиново-наслідкових зв’язків, визначення теми твору.
Для письмової перевірки
аудіативних умінь добирають 8 тестових завдань, з яких 4 завдання закритого
типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів
по 1 балу за кожне і 4 завдання відкритого типу по 2 бали за кожне. Зміст
завдань такі самі, як і для усної перевірки аудіативних умінь.
Поточна перевірка уміння
переказувати зміст прочитаного твору відбувається в усній формі і
оцінюється за поданими вимогами.
Поточну перевірку досвіду читацької діяльності
учнів (за усіма показниками: обізнаність з колом дитячого читання,
практичне засвоєння літературознавчих понять, уміння працювати з літературним
твором, дитячою книжкою, довідковою літературою) здійснюють у комплексі з
поточною перевіркою уміння складати висловлювання за змістом прочитаного,
прослуханого в усній та письмовій формах.
№
п/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
|
|
З народного джерела. Світ народних казок
|
|
|
1
|
Ознайомлення з підручником. Вступ до теми «Світ народних казок «Українські народні казки»
(за В. Бичком) c.4-5 з.1
|
|
|
2
|
Казки про тварин. Українські прислів’я с. 5 з.
|
|
|
3
|
Де сила не
візьме, там розум допоможе. Казки про тварин. «Їжак та заєць» (укр. народна
казка). Вчинок персонажа c.6-8 з.3
|
|
|
4
|
Порівняння казок із різними персонажами, але схожими вчинками. Тема
і основна думка казки. «Лисиця та рак» (укр. нар. казка) c.9-10 з.4
|
|
|
5
|
Чарівні казки. Чарівні перетворення в казці. «Про Оха-чудотвора» (скорочено) с.11-12 з.5
|
|
|
6
|
Чарівні
перетворення в казці. «Про Оха-чудотвора»
(продовження) с.13-15 Повтори і пригадай. с.15 Узагальнення і систематизація знань учнів.
|
|
|
7
|
Позакласне
читання 1 «Казка
– це диво, сповнене краси». Українська
народна казка «Чарівні люстро, килим і яблуко» с.35 – 37
|
|
|
|
З народного джерела. Казки народів світу
|
|
|
8
|
Внутрішній стан героя. «Сильний лев і маленьке мишеня» (болгарська
казка) c.16-18 з.6
|
|
|
9
|
Без вірного друга – велика туга. «Як серед
птахів виникла дружба»
(бірманська казка) c.18-20 з.7
|
|
|
10
|
Чарівний помічник у чарівній казці. «Синя
свита
навиворіт пошита» (білоруська
казка) с.20-22 з.8
|
|
|
11
|
Чарівний помічнику. «Синя
Свита Навиворіт Пошита» (білоруська
казка) продовження)
с.23-24 з.8
|
|
|
12
|
Позакласне
читання 2 « Казки народів
світу». За Миколою Носовим «Пригоди з Незнайком» с.19 - 21
|
|
|
13
|
Чарівна річ у чарівній
казці. «Чарівний
каптур» (японська казка) с. 24-25
з. 9
|
|
|
14
|
Чарівна річ. «Чарівний каптур» (японська казка) (продовження) с.26-27 з. 9
|
|
|
15
|
Повтори і пригадай с.28-29
з. 10 Підсумковий урок за темою «3 народного джерела»
|
|
|
|
3 літературної скарбниці.
Казки
зарубіжних письменників
|
|
|
16
|
Світ літературних казок. Д. Біссет «Тигр і автор»
с.30-32 з.11
|
|
|
17
|
Дружба
– найдорожчий скарб. Творчість братів Грімм. Брати
Грімм «Бременські
музиканти»с.33-34 з.12
|
|
|
18
|
Творчість
братів Грімм. Брати Грімм «Бременські музиканти»
(продовження) с.34-35 з.12-
|
|
|
19
|
Позакласне
читання 3 «Захопливий світ казок
братів Грім. Брати Грім «Будиночок у
лісі» с.150-153
|
|
|
20
|
Коли твір відкриває
свої таємниці. Г.
К. Андерсен «Ромашка»
(скорочено) с.36-38 з.13
|
|
|
21
|
Г. К. Андерсен «Ромашка» (продовження) 39-40
|
|
|
22
|
Порівняння
художнього образу у
казці і вірші.
М. Познанська «Ромашка» (напам'ять) с.41
|
|
|
23
|
Сила уяви. І. Жиленко «Вечір
гномів» с.42
|
|
|
24
|
Творчість Джані Родарі. Казка «Палац із морозива» (позакласне
читання с. 157 – 158)
|
|
|
25
|
Творчість Божени Немцової. Казка «Про сонце, місяць, вітер, про красну Уляну та про двох чарівних коней»
|
|
|
26
|
Творчість Божени Немцової. Казка «Про сонце, місяць, вітер, про красну Уляну та про двох чарівних коней»
|
|
|
27
|
Творчість Карло Коллоді. Уривки з казки «Пригоди
Піноккіо»
|
|
|
28
|
Творчість Карло Коллоді. Уривки з казки «Пригоди
Піноккіо»
|
|
|
29
|
Творчість
Джеремі Стронга. Казка «Гармидер у школі» Навчальна робота.
Аудіювання «Мишеня та Олівець»
|
|
|
30
|
Творчість Джеремі Стронга. Казка «Гармидер
у школі»
|
|
|
31
|
Контрольна
робота 1. Аудіювання «Як народжується дощ»
|
|
|
32
|
Позакласне
читання 4 «Казки
зарубіжних письменників. Шарль Перро «Прянична хатинка»
|
|
|
|
Казки українських письменників
|
|
|
33
|
Казки українських письменників. Творчість
Зірки
Мензатюк. Казка «Тисяча
парасольок»
|
|
|
34
|
Позакласне
читання 5 «Казки
українських письменників». Олександр
Зима «Про сірого ворона та чарівні окуляри» с.41- 45
|
|
|
35
|
Читаємо казки Івана Франка. Не роби іншому
того, чого сам не любиш.
І. Франко «Лисичка
і Журавель». Прислів'я. с.68-70 з.19
|
|
|
36
|
Леся Українка «Про Оха-Чудодія». Порівняння народних та літературних казок. с.70-74 з.20
|
|
|
37
|
Казки Василя
Сухомлинського із Школи під Голубим Небом. Учіться фантазувати. В.
Сухомлинський «Дід
Осінник» с.74-75 з.21
|
|
|
38
|
Казки Василя Сухомлинського
«Снігуроньчина пісня»
с.76 з.22 Контрольна робота 2. Навичка читання мовчки (письмово).
|
|
|
39
|
Позакласне читання 6 «У кожного є співуча пір’їна» за творами В.
Сухомлинського.
|
|
|
40
|
Художній світ пізнавальних казок Оксани
Іваненко. Коли твір відкриває свої
таємниці. О.
Іваненко «Синичка»
(скорочено) с.77-79 з.23
|
|
|
41
|
Коли твір відкриває
свої таємниці. О. Іваненко «Синичка» (продовження) с79-81
з.23
|
|
|
42
|
Читаємо і порівнюємо твори різних жанрів,
які мають спільне у сюжеті,
створенні художніх образів. А. Качан «Крихта хліба» ( напам’ять) Л. Глібов «Хто вона?» с.
82
|
|
|
43
|
Позакласне читання 7 «Літературні казки» Катерина Фролова
«Пролісок» с. 39 - 41
|
|
|
44
|
Повтори і пригадай. с.83 Підсумковий урок за
темою «Казки
українських письменників» з. 24
Контрольна робота 3. Усний
переказ прочитаного твору (усно).
|
|
|
|
Байки. П'єси
|
|
|
45
|
Байки. Видатний український байкар Леонід
Глібов. Мораль байки.
Л. Глібов «Коник-стрибунець» (напам'ять) с.91-92 з.26
|
|
|
46
|
Байки. Видатний український байкар Леонід
Глібов. Мораль байки.
Л. Глібов «Зозуля та Півень»
|
|
|
47
|
Байки. Видатний український байкар Павло Глазовий.
Павло Глазовий «
Найкраща мова»
|
|
|
48
|
Контрольна робота 4.
Читання вголос
|
|
|
49
|
Позакласне
читання 8 «Зима. Колядування. Щедрування. Віншування»
|
|
|
50
|
П'єси.
П'єса-казка. Дійові особи. Ремарки. Олександр Олесь «Бабусина пригода»
|
|
|
51
|
П'єси.
П'єса-казка. Дійові особи. Ремарки. Л. Мовчун «Горіхові принцеси» (за мотивами англійської народної казки)
с.95-97 з.27
|
|
|
52
|
П'єси. П'єса-казка. Л.
Мовчун «Горіхові
принцеси» (за мотивами англійської
народної казки) (продовження). Інсценізація
п'єси с.98-99 з.27
|
|
|
53
|
Повтори і
пригадай с.99 Узагальнення
і систематизація знань учнів за розділом
«Легенди. Байки. П'єси»
з.28
|
|
|
54
|
Позакласне читання 9 «П’єса»
«Хитрий півень» за мотивами української народної казки.с.54-56
|
|
|
|
Світ поезії. Поетична
майстерня
|
|
|
55
|
Світ
поезії. Пейзаж. П.
Тичина «Пастелі»
(уривок) с.100-101
з.29
|
|
|
56
|
Уособлення.
В. Сосюра «Спокоєм повиті...».Читаємо і порівнюємо твори про картини природи. с101
з.29
|
|
|
57
|
Епітет. Н. Забіла «Зірочки» с.103-104 з.30
|
|
|
58
|
Милуємося вечором. Марійка Підгірянка «Вечір іде». Читаємо і порівнюємо твори про картини природи
( напам'ять) с.105 з.31
|
|
|
59
|
Почуття у поетичних творах. Замилування красою природи. Василь Голобородько «Ходить Листя по
узліссю» (напам’ять)
|
|
|
60
|
Тривога. Л. Костенко «Шипшина важко віддає
плоди...» с.106-107 з.32
|
|
|
61
|
Замилування переплітається зі смутком. Г.
Чубач «Зупинюся
над рікою» с.107-108 з.33
|
|
|
62
|
Спокій. В.
Скомаровський «Після
грози» с.108 з.33
|
|
|
63
|
Почуття у поетичних
творах. Захоплення. І.
Калинець «Зірка» с.109 з.34
|
|
|
64
|
Котрольна робота 5. Аудіювання
|
|
|
65
|
Позакласне читання 10 «Вірші українських письменників»
Повтори і пригадай з.35 Підсумковий урок за темою «Поетична
майстерня».
|
|
|
|
Поетична збірка
|
|
|
66
|
Творчість Олени Пчілки.
Зимовий пейзаж. Олена Пчілка «Діброва смутная вже
листячко ронила» с.110-111 з.36
|
|
|
67
|
Радісний настрій. Олена Пчілка «Новину сьогодні
зранку...» (напам'ять) с. 111-112 з.36
|
|
|
68
|
Творчість Андрія
Малишка. Рими. А. Малишко «Вихопивсь дощик поміж заграв...» (напам'ять) с.112-113 з.37
|
|
|
69
|
Творчість
Дмитра Білоуса. Коли твір відкриває свої таємниці. Д. Білоус «Щедрий вечір» с.114 з. 38
|
|
|
70
|
Творчість
Платона Воронька. Вірші про рідну природу.
«Липка», «Їжачок», «Наше
ластів’я»
|
|
|
71
|
Позакласне читання 11 «Т.Г.Шевченко – великий співець України» . Вірші
Т.Г. Шевченка
|
|
|
72
|
Творчість Петра Осадчука. Вище України тільки небо. П.
Осадчук «Стежка» с.116-117 з.39
|
|
|
73
|
Творчість Дмитра Павличка. Поетичне слово проникливе й
щире. Павличко «Вітряк»
с.118-119 з.40
|
|
|
74
|
Білий вірш. Д. Павличко «На щастя» с.119-120 з.40
|
|
|
75
|
Творчість Володимира Коломійця. Шануємо свою бабусю. В.Коломієць «Сиве сонечко» с.120-121з. 41
|
|
|
76
|
Не упусти свою жар-птицю. В. Коломієць «Тюхтій і Торохтій»
с.121-123 з.41
|
|
|
77
|
Творчість Андрія М'ястківського. Милуємося красою світанку. А. М'ястківський «Курличуть хмари» (напам'ять уривок
із вірша) с.124-125 з.42
|
|
|
78
|
Позакласне читання 12 «Світ
поезії у творах Наталі Забіли» «Два
козенятка», «Лісова криниченька», «Квіти» с. 112 - 124
|
|
|
79
|
Творчість Миколи
Вінграновського. Пейзаж. М.
Вінграновський «Лазить сонечко в
травах»
с.125 Зворушливе звучання. М. Вінграновський «Приспало просо просеня...» с.126 з.43
|
|
|
80
|
Коли твір відкриває свої таємниці. М.Вінграновсьшй
«Грім» с.127 з.43
|
|
|
81
|
Котрольна
робота 6. Читання мовчки (письмово)
|
|
|
82
|
Повтори і пригадай. с.128 з.44 Підсумковий урок за темою «Поетична збірка».
|
|
|
|
Світ прози. Оповідання
|
|
|
83
|
Творчість Олександра
Копиленка. Людина і природа. О. Копиленко «Розбишака Чив» с.129-131 з.45
|
|
|
84
|
Людина і природа. О.
Копиленко «Розбишака
Чив» (продовження).
Порівняння творів. с.131 з.46
|
|
|
85
|
Творчість Юрія Старостенка. Дива в природі.
Ю. Старостенко «Хто це такий?» с.132 з.47
|
|
|
86
|
Ю. Старостенко «І трапиться ж таке..» с.133 з.47
|
|
|
87
|
Позакласне
читання 13 «Весну - красну зустрічаймо!»
Василь Обрій «Чарівне відеречко»
с.144-146
|
|
|
88
|
Творчість Григора Тютюнника. Ми з природою єдині. Г.Тютюнник «Бушля» с.134 – 135 з.48
|
|
|
89
|
Ми з природою єдині. Г.
Тютюнник «Бушля»
(продовження) с.135-136 з.48
|
|
|
90
|
Творчість Всеволода Нестайка. Дружба — це найбільший скарб. В.Нестайко «Просто Олесь друг» (скорочено) с.137-138
з.49
|
|
|
91
|
Дружба — це
найбільший скарб. В. Нестайко «Просто Олесь друг» с.138-139 з.49
|
|
|
92
|
Позакласне читання 14 Всеволод Нестайко
«Терентій з країни Сонячних зайчиків» с.49 - 54
|
|
|
93
|
Творчість Миколи Трублаїні. Пригоди. М. Трублаїні «Яшка і Машка» с.139-140
|
|
|
94
|
Творчість Миколи Трублаїні. Пригоди. М.
Трублаїні «Омар» с.140-141
|
|
|
95
|
Творчість Миколи Трублаїні. Пригоди. М. Трублаїні «Шоколад боцмана» (скорочено) с.141-142 з.50
|
|
|
96
|
Позакласне читання 15 «Бережіть природу діти» Лариса Письменна «Черемшина» с. 60 - 63
|
|
|
97
|
Творчість Євгена Гуцало. Загадки в природи Є. Гуцало «Прелюдія весни» с.142-143 з.51
|
|
|
98
|
Загадки в природи. Є. Гуцало «Прелюдія весни» (продовження) с.144-145 з.51
|
|
|
99
|
Творчість Юрія Збанацького. Коли твір
відкриває свої таємниці. Ю. Збанацький «Лелеки» с.145-147 з.52
|
|
|
100
|
Коли твір відкриває
свої таємниці Ю. Збанацький «Лелеки» (продовження)
с.148-149 з.52
|
|
|
101
|
Коли
твір відкриває свої таємниці. Г.
Демченко «Лелеки» с.149-151 з.53
|
|
|
102
|
Творчість Василя Чухліба. Будь природі другом. В.
Чухліб «Равлик» с.151-153 з.54
|
|
|
103
|
Творчість Дмитра Чередниченка. Все так цікаво
навкруги. Д.Чередниченко «Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик» с.153-154
з.55
|
|
|
104
|
Все так цікаво
навкруги. Д. Чередниченко «Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик»
(продовження) с.154-155
|
|
|
105
|
Позакласне
читання 16 «Рідна мати моя»
Іван Сенченко «Сім господинь» с. 143 - 144
|
|
|
106
|
Творчість
Олега Буценя. Висловлюємо свої міркування. О.Буцень «Айстри» с.156-157 з.56
|
|
|
107
|
Повість. Творчість Михайла Стельмаха.
Рідний край - земний рай. М. Стельмах «Гуси-лебеді летять»
с.158-159
з. 57
|
|
|
108
|
Рідний край — земний рай. М.
Стельмах «Гуси-лебеді летять» (продовження) с.159-160 з.58
|
|
|
109
|
Позакласне
читання 17 «За творчістю Михайла Стельмаха» с.125 - 130
|
|
|
110
|
Контрольна робота 7.
Досвід читацької діяльності учнів. Робота з літературним твором (письмово).
|
|
|
111
|
Повтори і
пригадай. с.161 з.59
Підсумковий урок за темою «Світ прози».
|
|
|
|
Світ гумористичних творів
|
|
|
112
|
Гумор
у дитячій літератури. Творчість Грицька
Бойка. Г. Бойко «Ось такий у
мене ніс» с.163-164 з.60
|
|
|
113
|
Г. Бойко «Ось такий у мене ніс» с.165-166 з.61
|
|
|
114
|
Творчість Миколи Носова. Світ дитини.
М. Носов «Витівники» с. 166 – 168
|
|
|
115
|
Світ дитини. М. Носов «Витівники» (продовження). Читання в особах с.166-168 з.62
|
|
|
116
|
Творчість
Астрід Ліндгрен. Найкращий у світі літун Карлсон. А. Ліндрген «Малий і Карлсон, що живе на даху» с.169-170
|
|
|
117
|
А. Ліндрген «Малий і Карлсон, що живе на даху»
(продовження) с.171-172 з. 63
|
|
|
118
|
Контрольна робота 8. Читання вголос
|
|
|
119
|
Повтори і
пригадай. с.173 Підсумковий урок за темою «Світ гумористичних творів».
|
|
|
120
|
Узагальнення і систематизація знань
учнів за рік
|
|
|
121
|
Підсумок за рік. Завдання на
літо
|
|
|
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар