неділя, 13 листопада 2016 р.

Урок з української мови в 2 класі
Тема:Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Слова, що називають дії предметів».
Мета: Закріпити і узагальнити знання учнів про слова – назви дій (дієслова).                                   Розвивати пізнавальну активність учнів.                                                                        Вихо¬вувати бережливе ставлення до природи, любов до рідної мови.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.




Хід уроку
І. Організаційний момент.
Сьогодні у нас підсумковий урок за темою «Слова, що називають дії предметів». Ми будемо крокувати уже протоптаною доріжкою. На протязі уроку, під записом, який ви бачите на дошці. Ми позначатимемо, що саме ви знаєте про дієслово. На вас чекають цікаві завдання. Будьте уважні і активно працюйте.
На дошці записи:   « Ось, що я знаю»            
«Ось, що я вмію»
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Ото ж крокуємо далі.                                                                                                                                « Бліц опитування» 
1. Що називається дієсловом? (діти говорять правило)
2. З якою частиною мови в реченні зв’язане дієслово? (з іменником)
3. Яким членом речення в реченні є дієслово? (головним - присудком)

Мікровисновок. Отже під словами «Ось, що я знаю» напишемо:
1. Що таке дієслово.
2. З якою частиною мови  зв’язане дієслово.
3. Яким членом речення є дієслово.
ІІ. Узагальнення і систематизація знань з теми.
1. Хвилинка чистопису.
Послухайте і відгадайте загадку.
Стало біло навкруги -                                                                                                            
 Я розтрушую сніги,                                                                                                              
 Наганяю холоди,                                                                                                                          
 Води сковую в льоди,                                                                                                                    
 В дружбі з дітьми я всіма.                                                                                                        Здогадались ? Я – Зима.
 Зи им ма зима
 Мікровисновок:  Ото  ж запишемо – Вміємо каліграфічно писати.
Давайте на другому рядочку підберемо до слова зима 3 прикметника. Яка? -  зима.
В третьому рядочку запишемо три дієслова  що робить? – зима.
В четвертому рядку з даних слів утворимо речення і запишемо.
до, зима, Прийшла, холодна,  нас.
Знайдіть в реченні дієслово. Назвіть його. З яким словом прийшла зв’язане в реченні. Зі словом зима. Записати пару слів і поставити між ними запитання. Яке питання поставили від дієслова до іменника Що?
Мікровисновок:  Ото  ж запишемо.  Ми вміємо зв’язувати дієслово з іменником.
2. Творча робота над  текстом
Наступний крок нашого уроку:  Творча робота над текстом. Відкрили підручники, знайшли вправу 36. Прочитайте, що треба зробити у вправі. Перший раз прочитайте всі речення самостійно. Як ви думаєте, що треба зробити зі словами в дужках?
- Виконуємо перше завдання. Читаємо речення і вибираємо слова, що є в дужках. (Звернути увагу дітей на те, що хмура зима).
- Прочитати друге завдання і виконати його.  Підкреслити головні і другорядні члени речення.
Мікровисновок:  Ото  ж запишемо. Ми вміємо визначати члени речення.
3. Фізкультхвилинка. 
Ви втомились?
Саме час дружно відпочити                                                                                                                   І знайому фізхвилинку                                                                                                                                 В гості запросити.
І нашу фізкультхвилинку ми виконаємо використовуючи дієслова.
Я буду читати фізкультхвилинку, а ви виконуйте дії, що робить Зима.
«Прийшла, принесла, натрусила, розстелила, вкрила, замела, стомилась, сіла, спочила і полетіла»
4. Самостійна робота в парах.
- Пограємо з вами в гру, яка називається «Придумай  дієслово». Цю роботу будете виконувати парами. Перед  вами лежать листочки. Ви на них напишете дієслова, які ви придумаєте до малюнків, що лежать перед вами. Всі вони про пору року - Зима.
- Перевірка виконаного завдання.
Мікровисновок:  Ото  ж запишемо. Ми вміємо придумувати дієслова.
    ІІІ. Підсумок уроку.
- От, діти, доріжка й довела нас до кінця уроку. Давайте переглянемо записи скільки ви знаєте і вмієте. Не розгубіть свої знання на інших уроках української мови. Скажіть мені: Чи було вам цікаво на уроці?
Пані Зимі дуже сподобалася ваша робота на уроці і на добру память  наша гостя дарує вам свої фотографії з написом. Ви можете, навіть, розмалювати їх.

ІV.  Домашнє  завдання.
1 група   Ваші знання будуть ще міцнішими,коли ви вдома відшукаєте і запишете з бібліотечної книжечки 10 іменників.
2 група Виконає вправу 33 в підручнику. Прочитає, доповнить речення дієсловами. Запише в зошит 3 речення. Підкреслить в них дієслова.










Немає коментарів:

Дописати коментар